Könyvajánló Fabian Lenk – Idődetektívek

IdődetektívekKiadó: Scolar kiadó

Oldalszám: 160

Japán 1700-ban. Az uralkodó, aki a Kutya évében született, elrendeli, hogy alattvalóinak köszöntésképpen meg kell hajolniuk az utcán kóborló ebek előtt. Egy éjjel nindzsák csapnak össze a sógun harcosaival, a szamurájokkal. Minden jel arra utal, hogy valaki megelégelte az uralkodó hóbortját, és összeesküvést sző ellene. Az idődetektívek egy titokzatos nindzsa nyomába erednek, aki a háztetőkön közlekedik, és képes vízen is járni…

– Izgalmas krimi.
– Kalandos utazás a múltba.
– Hiteles történelmi háttér.
– Szószedet a korszak jellemző kifejezéseivel.
– Függelék a történelmi tényekről.
Julian, Kim és Leon bűnözők nyomát kutatják a múltban. Ám az időutazások nem veszélytelenek…

Rendhagyó módon egy gyerekregény sorozatot ajánlok a figyelmetekbe, aminek nagyon nagy jelentősége van a számomra.

Fiatal gyerekkorom óta szeretek olvasni, mára már szinte falom a könyveket, de valamiért – a mai napig nem jöttem rá az okára, hogy miért – a fiamat, aki elmúlt kilenc éves, ez idáig nem tudtam rávenni az olvasásra, pedig sok mindennel próbálkoztam. Próbálkoztunk gyerekeknek szóló kisebb regényekkel, mint például a Stilton sorozat, képregények tucatjait hordtuk haza, mégis valami miatt az én értelmes és okos gyerekemet egy idő után – értsd 5-10 perc – , egyik sem kötötte le. Persze a kötelező olvasmányokat elolvasta, de ebben ki is merült a dolog számára.

Most mondhatnátok, hogy biztos nem olvastam neki elég mesét, vagy verset pici korában, vagy nem látja a szüleit olvasni, vagy megutáltatták az olvasást vele az iskolában.

Járj jó példával, szokták mondani az okos emberek és valószínű, hogy a brit tudósok is készítettek erről kimutatást, de ez engem mégsem boldogított. Ettől a fiam még nem akar magától – és ez a lényeg – olvasni.

Nos én olvasok, nem is keveset. Számomra az olvasás jelenti a kikapcsolódást, s ilyenkor egy pillanat alatt lekerülnek a vállamról a problémák és teljesen elmerülök a betűk és történetek világában. Egyszóval, a gyerek látja a szüleit olvasni, a gyerekszoba polcai roskadoznak a könyvektől, amik közül rengeteget elejétől a végéig elolvastunk. Vagyis én, vagy a férjem olvastunk, gyerek hallgatta és nézte a képeket, kérdezgetett, beszélgettünk. Magától mégsem akar olvasni.

Hogy a lényegre térjek, egyik délután, szokásos könyvbeszerző utamra elkísért a gyermek, ami nem először fordult elő velünk. Ha már a könyvesboltban vagyunk, szokás szerint megnéztük a gyerekkönyveket is. Nézelődtünk, válogattunk, leemelt egy-egy könyvet a polcról, forgatta őket, majd visszatette, mire én egy idő után kifakadtam:

– Nem hiszem el, hogy egyik sem tetszik neked – mondtam. Nem voltam ingerült, inkább lemondóan, csalódottan csenghetett a hangom.

Még be sem fejeztem a gondolatmenetet, amikor egy kislány lépett a fiamhoz és belenyomott a kezébe egy könyvet. Nem mondott semmit, nem nézett ránk, leemelt egy másik könyvet a polcról és csendesen olvasgatott tovább, mintha mi sem történt volna. Nem tudom, hogy a fiam, vagy én lepődtünk jobban meg.

A könyv pedig nem volt más, mint az Idődetektívek sorozat fenti része. Már maga a sorozat címe is megkapó. Időutazásról, rejtélyekről, nyomozásról szól, ami valamilyen szinten minden gyerek fantáziáját megragadja. A regénysorozat részei, más – más kultúrában, történelmi korban játszódnak, így még tanulnak is belőle a gyerekek. Külön öröm volt a számunkra, hogy a könyv végén, szószedetbe rendezték az idegen kifejezéseket, amit meg is magyaráztak, mintha egy mini lexikont tartana a gyerek a kezében.

A sorozatnak, eddig tizenhét része jelent meg, így remélem egy ideig nem fogunk unatkozni.

Ma sem olvas a fiam mindennap, de hetente többször elővesz a könyvét, s élvezettel olvassa, mesél róla. Mindezt örömmel teszi, én pedig ilyenkor néma köszönetet mondok a kislánynak, aki elindította a fiamat azon az úton, hogy megismerjen egy új világot.

S, hogy mi ebből a tanulság? Talán az, hogy ne adjuk fel. Mindenki számára létezik egy könyv, egy történet, amit ha megtalál, onnan már nincs megállás. Én legalább is most ebben reménykedem.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

