Tényleg UTÁLNAK az emberek olvasni?


Hate“UTÁLOK olvasni!”
 
Ma reggel a buszon utazva, ez a mondat ütötte meg a fülem. Persze, nem most először hallottam ezt a kijelentést, s az ismeretségi körömben is akad jó pár ember, akiknek a száját, már elhagyta ez a mondat. Még mielőtt azt gondolnátok, hogy nekiállok panaszkodni, vagy szidni azokat, akik nem szeretnek olvasni, esetleg pálcát török felettük, akkor tévedni fogtok, mert nem teszem. Nem fogok filozofálni és világrengető frázisokat pufogtatni, csupán elgondolkodtam azon, vajon ezek az emberek miért nem szeretnek olvasni? 

Ha megkérdezitek a hasonló cipőben járó ismerőseiteket, rengeteg választ fogtok kapni a kérdésre:

– Csak

– Unalmas

– A filmek érdekesebbek

– Nem élvezem

– Az olyan egy stréber dolog (komolyan volt, aki ezt mondta)

Nos, senkivel sem álltam le vitázni, meggyőzni, hogy nincs igaza, vagy nem találta meg a számára megfelelő könyvet, inkább azon kezdtem el gondolkodni, vajon én, miért is szeretek olvasni.

read a bookA mai rohanó világban, engem az olvasás “kényszerít” arra, hogy egy kicsit lassítsak, hiszen ez az elfoglaltság, teljes figyelmet igényel. Szabadjára engedhetem a képzeletem, a helyszín megjelenik a lelki szemeim előtt, elképzelem a szereplőket…tényleg olyan, mintha egy álomvilágba kerülnék, távol a hétköznapok gondjaitól. A percek és az órák, szinte repülnek olvasás közben.

Meggyőződésem, hogy mindenkinek van egy “ugródeszka” könyve, ami olvastatja magát. Ha ezt megtalálja, onnan nincs megállás. Én szerencsés voltam, mert már az általános iskolában megtaláltam, pedig a kötelező olvasmányokat én sem szerettem, s van közöttük olyan, amit a mai napig nem bírtam végig olvasni. Istenem! Nem vagyunk egyformák. Persze a kötelező olvasmányoknak van egy nagy hátránya. KÖTELEZŐ! Az emberek többsége nem szereti azokat a dolgokat, amiket megpróbálnak rákényszeríteni. Ilyenkor tiltakoznak, lázadnak. A kötelező olvasmányokkal is ez a helyzet. Főleg, hogy többségükről ma már átfogó tartalmú bejegyzéseket lehet találni az interneten, vagy akár filmen is meg lehet nézni.

Az eltelt évek során nagyon sokfajta könyv került a kezembe. Kevés olyan műfaj van, amit ne érintettem volna, és nálam is előfordult már nem egyszer, hogy félre tettem egy regényt, mert egyszerűen nem kötött le, pedig nem egy ismerősöm szuperlatívuszokat zengett róla.

Egyáltalán mit nevezünk olvasásnak? Vannak, akik nap, mint nap elolvassák a híreket, az őket érdeklő blogokat, képregényeket, a barátaik emailjeit és még sorolhatnám. Ha így nézzük a kérdést, akkor mindenki olvas. Miért csak a könyvek olvasását hívjuk olvasásnak?

Tényleg UTÁLNAK az emberek olvasni?” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Nem akarom leszólni az oktatást, de szerintem az iskolában sem motiválják eléggé az olvasásra a gyerekeket. Ezen kívül a számítógép, a mobiltelefon “sokkal érdekesebb” egy fiatal számára sajnos. Én sem tudom, rávenni a fiaimat az olvasásra, pedig roskadozik a polcuk a régi, és újabb ifjúsági regényektől. Belekezdenek, aztán abbahagyják, hogy unalmas. Túlpörgött a világ, és az emberek sajnálják az időt az olvasásra. Pedig mennyire jó dolog.

    • Igen, igazad van. Bár egyre több tanártól hallom, hogy mindegy mit, csak olvasson. Ha a mangát szereti, akkor azt, stb
      Sajnos a technika “ördöge” mindig érdekesebb lesz.

Vélemény, hozzászólás?

