Könyvajánló Julie V. – Faithbell

FaithbellKiadó: Publio

Oldalszám: 212

Formátum: Ekönyv

“Hogyan buktass meg egy látszólag jól működő rendszert ahhoz, hogy megszabadítsd a világot egy rá váró fenyegetéstől? Egy erőszakmentes világba születni talán túl nagy kérésnek bizonyul. Van, akinek az élet nem mindig a legszebb arcát mutatja és vannak akiknek kijutott a jóból.

Alice Faithbell már egészen kicsi kora óta rettegésben él apja alkoholista ámokfutásai miatt, ám mikor bátyja elvesztése után elmenekül édesanyjával, úgy érzi, végre megtalálja a helyét egy elkülönített városban. Azonban az élet tartogat meglepetéseket számára, hol elvesz tőle, hol pedig ad neki egy új ajándékot. Vajon sikerül felszabadítania a város lakóit a rájuk váró veszélytől, vagy mind bele buknak?”

 Ezer gondolat kavarog a fejemben most, hogy elolvastam Julie V. első regényét. A legjobban azt fájlalom, hogy nem tudok oldalakat írni róla, de az a baj, hogy nem szeretnék spoilert, ahogy máskor sem, – talán ezen a jövőben változtatnom kellene –  így megpróbálom elmondani, hogy mik azok a dolgok, amik miatt úgy érzem, hogy ez a fiatal írónő még tartogathat számunkra meglepetéseket.
Miért kellet nekem ez a könyv? Mert még nem hallottam Julie V.-ről. Azok közé a fiatal, magyar írók közé tartozik, akik most teszik meg az első lépéseket a nagyközönség felé. Gondoltam, gyorsan meglesem a neten, de így sem tudtam meg sokkal többet. Nem találtam régebbi regényeket, értékeléseket, ajánlásokat. Azonnal mosolyra húzódott a szám, mert minden potzitív, vagy negatív előítélet nélkül állhattam neki a regénynek.

Az elmúlt hetekben, jópár régebbi romantikus regényt újraolvastam, így nem igazán vágytam egy csöpögős szerelmi történetre. Szerencsére pozitív csalódás volt a könyv ezen a téren, annak ellenére, hogy a kiadó oldalán feltüntették a romantika kategóriát is. Igaz van a regyényben egy kibontakozó szerelmi szál, mégsem fordult át a könyv romantikus regénnyé. Pont annyit kapunk belőle, amennyire szükség van.

Mielőtt tovább folytatnám, muszály pár szót ejtenem a történetről, de ígérem, nem fogom leírni az egész sztorit:

A regény nem a megszokott módon indul. Már az első mondataival megfogott, és kíváncsivá tett:

“Tisztán emlékszem az első esetre, és az eszelős vigyorra apánk arcán, mikor nekem esett…”

Alice Faitbell és a bátyja Eliot, rettegésben nőtt fel. Alkoholista, munkanélküli apjuk nap, mint nap fizikai terror alatt tartja az egész családot. Eliot a tizennyolcadik születésnapján úgy dönt, hogy ha erőszakkal is, de véget vet huga és anyja szenvedésének. A terve nem sikerül. Alicenek és az anyjának menekülniük kell. A sors, úgy tűnik, kegyes hozzájuk. Egy olyan városba csöppennek, ahol nincs erőszak, nincs fenyegetés. De tökéletes világ nem létezik. Alice ráébred, hogy ez a látszólag békés város olyan borzalmas titkokat őriz, ami fenyegetést jelent a kapun belüli és kívüli emberekre egyaránt. A város lakói közül Julie az egyetlen, aki ismeri a kapun túli világot, s pont emiatt válik egy hatalommániás őrült tervének kulcsfigurájává. Innentől az események gyorsan, nekem néhol talán, túlságosan is gyorsan felpörögnek.

Julie V. karaktereit könnyű megérteni. Ahogy olvastam a regényt, pontos képet kaptam arról, hogy az egyes mellékszereplők közül ki áll a jó és ki a rossz oldalon. De közülük nagyon keveset sikerült jobban megismernem. Náluk hiányoltam a részletesebb leírást, vagy jellemrajzot, motívációt.  Egyedül Polly és Liame karaktere kapott kicsivel több bemutatást. Talán emiatt nem is tudtam a többiek közül senkit se jobban megkedvelni. Néhol úgy éreztem, hogy egy kis csavar, vagy részletesebb leírás, még belefért volna a történetbe.Főleg a nyelvezet tette lehetővé a gyors olvasást. A regény messze nem tökéletes, elég sok jelenet után maradt hiányérzetem, mint amikor érzed, hogy maradtak ki részek, vagy egyes cselekedetek bővebb magyarázatra szorulnának, de ettől függetlenül,  nem bántam meg, hogy elolvastam.

Összességében elmondhatom a regényről, hogy könnyed kikapcsolódás jelent annak, aki a kezébe veszi, s talán nem is kell ennél több. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy ez az első publikált regénye az írónőnek. Azoknak a fiataloknak ajánlom, akik kikapcsolódásra vágynak és szeretnek kicsit elrugaszkodni a valóságtól.

 Julie V.-vel készített interjút itt találod.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

