Könyvajánló Keira Christie – Rejtély az Open Air Hotelben

Rejtély az open air hotelbenBaradlay László sikeres magyar üzletember, a Merit Tanácsadó Rt alapítója és elnöke. Közismert és közkedvelt figura, akit a Merit másik négy ügyvezetője, a cég közel 100 munkatársa, az ügyfelek és a versenytársak is tisztelnek – és senki nem érti, milyen körülmények között szenvedhetett balesetet. Ha véletlen lőttek rá a céges nyaraláson, hogyan lehet, hogy az elkövető nem jelentkezik?


Talán mindez nem is volt véletlen? Laci elmondhatná, mi is történt, de nem tér magához. A baleset másnapján meghal a kórházban. A vidéki nyomozó, Kovács Benedek kihallgatja az érintetteket, odafigyel a részletekre – és másnap már szinte teljesen bizonyos abban, ki és hogyan követte el a gyilkosságot. Merthogy gyilkosság történt, csak éppen a bíróságon Benedek teóriája nem állná meg a helyét. A cég minden munkatársa visszautazik Budapestre, a férfi kénytelen felkerekedni, hogy bizonyítékot szerezzen, akár csapdát is állítson a gyilkosnak…
Mindemellett a regény egy izgalmas és viszonylag ismeretlen, új szakma, a tanácsadás mindennapjaiba és titkaiba is bepillantást nyújt.

Már az idejére sem emlékszem, hogy mikor olvastam krimit utoljára. Egyben azonban biztos vagyok, hogy amit olvastam, az Agatha Christie volt. Tudom, hogy sokan ponyvának tartják az írásait, én mégis szeretem. S, hogy miért is az ő nevével kezdtem a mai könyvajánlót? Erre egyszerű a válasz. Eddig, ha krimit olvastam, az Agatha volt. Viszont mától, Agatha és Keira.

Mielőtt nekiálltam elolvasni a Rejtély az Open Air Hotelben című regényt, kutakodtam kicsit a neten, hátha rábukkanok kritikákra, értékelésekre, ajánlókra a regénnyel kapcsolatban. Tudom, hogy rossz szokás, és nem ártana leszokni róla. Próbálkozom, de mégsem tudok ellenállni ennek a késztetésnek. Talán ezért is olvasok gyakran olyan íróktól, akik még nem szerepelnek annyira a köztudatban. Szerencsére csupán egy véleményt találtam a MOLY-on, így különösebb elvárások nélkül ugorhattam neki az olvasásnak.

Az első, ami meglepett az a szereplők nagyon részletes bemutatása. Először kicsit meglepődtem és feleslegesnek tartottam, de ahogy haladtam a történetben, arra jutottam, hogy ez egy tudatos döntés lehetett Keirától. Talán kicsit bele is keveredtem a szereplők sokaságába – ki, kivel, hol dolgozik, mit csinál – mégis szépen, fokozatosan tisztult a kép. S talán itt köszön vissza, hogy elszoktam a krimiktől. Mert mi is egy jó krimi lényege? Ha az olvasó a történet végére ledöbbenve veszi tudomásul, hogy ki is a gyilkos. És itt a végén van a lényeg. Nem szeretem az olyan regényeket, ahol a könyv közepén, ne adj Isten már az elején tudod, hogy ki a tettes. Tördelmesen be kell vallanom, hogy teljesen más elkövetőre gondoltam. Két tippem is volt, de egyik sem jött be. Sőt, mire nagy mellénnyel úgy gondoltam pontosan tudom ki a gyilkos, addigra Keira Christie bedobott még egy gyilkosságot, amivel romba döntötte az elképzeléseimet. Még szerencse, hogy van egy talpraesett Kovács Benedekünk, aki nem olyan naiv, mint én, és alaposan megfigyel minden részletet. Nem mellesleg ő lett a kedvenc szereplőm.

Egyszóval, a könyv végeztével újra nekiálltam a történetnek. Első olvasásra megismerkedtem a regénnyel, a szereplőkkel és a végén megtudtam ki a tettes. Másodszorra figyelni kezdtem. Próbáltam minden apró részletet megjegyezni, amiken bizony elsőre úgy átsiklottam, ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Pedig ott voltak, végig a szemem előtt. Nem nagyok, csupán egy-egy apró információ, egy-egy jelentéktelennek tűnő esemény, ami a megoldáshoz vezethetett volna, ha nem siklok át felettük.

Azért, mint minden regénynek, ennek is vannak negatívumai. A történet szereplői egy nagyon speciális területen dolgoznak, aminek a bemutatása nem nagyon kötötte le a figyelmemet. Ez a fajta világ soha nem vonzott igazán. Miután változik a helyszín és már nem a tanácsadó cég mindennapjairól szól a történet, új lendületet kapott a regény és olvasmányossá vált.

Ha nekiálltok elolvasni Keira  Christie regényét, akkor figyelmesen olvassátok. Kíváncsi vagyok, hányan jöttök rá első olvasásra, hogy ki követte el a gyilkosságot.

Keira Christieről (Krisz Nadasi) és a regényeiről többet megtudhattok az írónő honlapán, amit itt találtok.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

