Könyvajánló Anne L. Green – A remény hajnala

a remeny hajnalaKiadó: Álomgyár Kiadó 2015

Oldalak száma: 192 oldal

Amy Avenst Tennessee egyik nyugodt kisvárosából San Francisco zajos forgatagáig űzi zaklatásával egy férfi. Itt kezd új életet: karriert építeni, tanulni és felejteni szeretne. Jelentkezik álmai cégéhez, de már az állásinterjún szembesül leendő főnöke, Matthew Johnson arrogáns és kiállhatatlan stílusával. Amy úgy dönt, felveszi a kesztyűt, így már az első nap elkezdődik a harc kettejük között.

A folyamatos csipkelődések, szurkálódások ellenére vonzalom ébred bennük egymás iránt, amelyet megkísérelnek elnyomni. A sors is újra meg újra próbák elé állítja őket. Mindkettejük múltja tele van fájdalmas sebekkel, s Matt képtelen megbocsátani önmagának. Amy hajthatatlan, de vajon a szerelme megadhatja-e a feloldozást Mattnek, hogy végül egymásra találhassanak? 

És a múlt engedi-e a felejtést?

Az elmúlt hetekben, hónapokban elég nagy a mozgolódás az Álomgyár Kiadó háza táján. Nem emlékszem olyan időszakra, amikor egymás után ennyi új regényt adtak volna ki, vagy ekkora reklámot csináltak volna egy-egy megjelenő új könyvüknek Ezzel teljesen felkeltették az érdeklődésemet. Az egyik újdonságuk Anne L. Green A remény hajnala című regénye. Hogy miért ezt választottam az Álomgyár Kiadótól, az had maradjon az én titkom.

A regény alapötlete jó, de magát a történetvezetést sokszor kapkodónak éreztem. Túl sok eseményt zsúfolt az írónő a 192 oldalba. Még legalább ugyanennyi oldal belefért volna. Egyes történéseknél, mint például a karácsony, a robbanást követő párizsi út, vagy Amy elrablása (esküszöm, hogy nem lesz spoiler), hiányoltam a részletesebb leírást. Pont a regény cselekményének pörgése miatt több esemény felszínes maradt. Nem megy bele olyan mélyen a karakterek lelki gondjaiba, mint az egy ilyen történetnél, ilyen szereplőkkel elvárható lenne. Épp csak egy leheletnyit kapunk a vívódásaikból, pedig a háttértörténetet nagyon jól kitalálta Green és itt elsősorban Matt múltjára gondolok. Ha egy kicsit több oldalt engedélyezett volna az írónő erre, akkor olvasók százai zokogtak volna a könyv olvasásakor. Pedig Anne L Green tud ilyet írni. Erre bizonyíték az első két fejezet. A legtöbb és legrészletesebb érzelemleírásokat ezekben a fejezetekben kapjuk. Ezért nem is értem, hogy a későbbiekben mi történt.

Egy kicsit szeretnék kitérni Amyre és a problémámra vele kapcsolatba. Az emberi ösztön azt súgja, ha valakit fizikailag bántalmaztak, akkor az a későbbiek során óvakodik a komolyabb konfliktusoktól. Hosszú évek kemény küzdelme kell ahhoz, hogy újra visszanyerje a határozottságát, talpraesettségét. Amynél nem ezt láttam. Egy karakán, határozott, nekem talán kicsit túl határozottnak tűnő fiatal nő, aki olyan helyzetekbe képes belemenni amit, egy bántalmazott nőből sem nézek ki.

A történet E/1ben íródott. Többnyire Amy szemszögéből pillanthatunk bele az eseményekbe, de olykor-olykor Matt részéről is kapunk ízelítőt. Talán furcsa, de nekem a legszimpatikusabb szereplők mégsem ők, hanem Alex, pedig csupán egy-egy villanása volt a regényben. Itt emelném ki, hogy az írónő keveset foglalkozott a mellékszereplőkkel. Keveset mutatott belőlük, pedig én szeretem, ha nem csak a főszereplőket ismerhetem meg, hanem a történet szempontjából fontosabb mellékszereplőket is.

Olvasás közben éreztem néha áthallást pár hasonló típusú regénnyel, de ezekbe nem szeretnék belemenni, hiszen nem is ez a poszt lényege.

Jó ötletnek tartottam, hogy minden fejezet egy hozzá kapcsolódó idézettel kezdődik.

A borító nagyon tetszik és eléri a célját, hiszen felkelti az olvasók érdeklődését. A regényt elsősorban a romantikát kedvelő nőknek ajánlom olvasásra.

Könyvajánló Anne L. Green – A remény hajnala” bejegyzéshez ozzászólás

  1. szerintem jó a könyvajánló, hasonló gondolataim voltak olvasás közben,bár így a szereplők lelki gondjait mindenki a saját érzései alapján tudja feldolgozni. Szívesen olvastam volna részletesebben,de így is nagyon jó könyv.nagyon várom a következő könyvet!

Vélemény, hozzászólás?

