Könyvajánló Nádasi Krisz – Könyvkiadók kíméljenek!

Könyvkiadók kíméljenekKiadó: Krisz Nádasi, 2015

Letölthető formátumok: mobi, epub

“E-könyv írása, formázása, borítótervezés, könyvkiadás – azt hisszük, ez sok pénzbe kerül, és speciális szakértelem kell hozzá. De Nádasi Krisz forradalmian új kézikönyve megmutatja, hogy mindezt a szerző is képes megoldani. Az útmutató lépésről lépésre végigvezet minket azon az úton, hogy ingyen, maximális jutalékért, írói jogaink megtartása mellett publikáljuk regényünket, verseskötetünket, szakkönyvünket vagy legjobb receptjeinket. Készíthetünk e-könyvet a saját örömünkre, de ha a szerző ajánlásait követjük, feltölthetjük köteteinket a nagyobb nemzetközi és hazai internetes könyvesboltokba, és még pénzt is kereshetünk vele.Az igazi bestseller könyvek még a fiókok és winchesterek rejtekében vannak. Ennek a kalauznak a segítségével megszülethet az a könyv, ami felülmúlja „A szürke 50 árnyalata” sikerét! Hajrá, kerüljenek elő a romantikus könyvek a fiókokból, jöjjenek a fantasy könyvek, szülessenek újabb ifjúsági könyvek!Mától fogva nincs mentség: minden jó történet megjelenhet! “

Az, hogy én megírjam életem első regényét, eleinte egy kósza ötlet volt csupán. Nem szenvedek önbizalomhiányban, de a regényírás nekem mindig is egyfajta misztikumnak tűnt. Minél jobban belemelegedtem a történet írásába, annál lelkesebb lettem. Sokan közületek tudják, hogy az NBE (Nem bújhatsz el) blogregény formájában indult, küszködve a maga hibáival, gyermekbetegségeivel. Idővel – köszönhetően pár lelkes olvasónak és kedves ismerősnek, akik folyamatosan rágták a fülem –, vérszemet kaptam. Ekkor határoztam el, hogy valahogy kiadatom a regényemet. Elküldtem pár Bétának, olvasószerkesztőnek és a tanácsaik, javaslataik szerint átdolgoztam olyanra, hogy már én is elégedettebb lehettem vele. Persze még most sem tökéletes, és biztos vannak hibái, de én így szeretem.

Álmomban sem gondoltam volna, hogy a java, csak most kezdődik. Mint kezdő, névtelen írócska, biztos voltam benne, hogy a nagy magyar kiadók nem állnának szóba velem. Nem is próbálkoztam velük. De akkor, hogyan tovább? Ekkor fogalmazódott meg bennem, a magánkiadás ötlete. Nem árulok el nagy titkot, hogy nem egy, nem kettő kiadó foglalkozik magánkiadással, ami remek lehetőség a „névtelen” írók számára. Ki kevesebb, ki több pénzért kínálja a különböző szolgáltatásait, csak bírja pénzzel az ember lánya.

Minél jobban beleástam magam a magánkiadás lehetőségébe, annál nagyobb káosz lett a fejemben. Magánkiadásban manapság, szinte bármit ki lehet adatni, de szerkesztővel, korrektúrával, grafikussal, tördeléssel és nyomtatással együtt, nem olcsó mulatság. Persze van ma már olyan lehetőség, hogy az író nem kér sem szerkesztést, sem korrektúrát, és a borítót is maga bocsájtja a kiadó rendelkezésére, így sprórolva a kiadás költségein.

Mindig hittem a sors kezében, s most sem kellett csalódnom, mert újra bekopogtatott az ajtómon. A blognak köszönhetően, nagyon sok kedves és segítőkész emberrel akadtam össze. Bloggerek, írók, olvasók. Nekik köszönhetően, nagyon sokat tanultam, és sok pozitív tapasztalattal lettem gazdagabb ezalatt a pár hónap alatt. Kellemes csalódás volt számomra, hogy a mai rohanó és pesszimista világunkban, ennyi kedves és jószándékú ember él.

Igaz, hogy kicsit hosszadalmasan, de el is érkeztem, a fenti könyvajánlóhoz. Nádasi Krisz, a fent említett kedves és segítőkész emberek egyike, akinek regényéről korábban, már írtam nektek. A vele készített bloginterjúban megemlítette, hogy hamarosan megjelenik a Könyvkiadók kíméljenek! című írása. Teljesen felcsigázott és már akkor eldöntöttem, hogy ez a könyv kell nekem.

A fülszöveg szerint, ez az írás egy gyakorlati kalauz, ami végigvezet minket a „rögös” úton, aminek eredményeképpen saját magunk, a kiadótól függetlenül adhatjuk ki a műveinket. Átrágtam magam a könyvön és teljesen felpörögtem. Voltak részek, amiket többször is elolvastam. Nem vagyok sem programozó, sem számítógépes géniusz, mégsem okozott nehézséget a Krisz által leírt folyamatok gyakorlati megvalósítása. Nincsenek benne kacifántos mondatok, számomra értelmezhetetlen szakszavak. Érthetően, aprólékosan végigvezetett az egész folyamaton, beleértve a könyv formai szerkesztésétől, a borító készítésén át, egészen a terjesztésig. Képekkel illusztrálva benne van minden, ami ahhoz kell, hogy a regényünk a saját számítógépünkről, terjesztők oldalaira kerüljön. Csak egy példa: Krisz könyvéből tudtam meg, hogyan terjeszthetem a saját regényemet, akár a smashwords-n, hogy igényelhetek ISBN számot, vagy mit kell tennem ahhoz, hogy a word-ben megírt kéziratom ne essen szét az e-könyv formátumban.

Nem bújhatsz el borító Rengeteg időt, pénzt és idegeskedést spórolt meg nekem a Könyvkiadók kíméljenek! Hogy tuti recept-e? Ezt egyenlőre nem tudom. A könyvem elkészült. Küllemét tekintve is olyan, mint a nagy kiadók által terjesztett e-könyvek. A borító – bár nem magam csináltam, hanem egy profira bíztam – nagyon tetszik. A grafikust is a fenti könyv által ajánlott szakmai linkek egyikén találtam.

Igaz, hogy az első regényemnél nem ezt az utat választottam a Publio Kiadó mostani akciója miatt, de kacérkodom a gondolattal, hogy a jövőben kipróbáljam Krisz módszerét.

Kiknek ajánlom a fenti gyakorlati kalauzt? Azoknak az íróknak, akik nem akarják hosszú évekig lekötni magukat egy-egy kiadónál, és szeretnék megtartani az írói jogaikat. Amatőr íróknak, akik szeretnék megmérettetni magukat a nagyközönség elött, de nem akarnak, vagy nem tudnak horribilis összegeket beleölni a magánkiadásba.

A Könyvkiadók kíméljenek! gyakorlati kalauzt megvásárolhatjátok Nádasi Krisz oldalán. Nézzetek körül a Bookline, a Publioboox, vagy akár a Bookandwalk oldalán, mert az írónő könyvei ott vannak, kiadótól függetlenül.

Vegézetül egyetlen szó Nádasi Kriszhez: KÖSZÖNÖM


Reklámok

Könyvajánló Nádasi Krisz – Könyvkiadók kíméljenek!” bejegyzéshez ozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

