Könyvajánló – Darynda Jones Harmadik SÍRHANT

covers_355691Kiadó: Athenaeum Kiadó, 2015

Oldalak száma: 488

“Charley Davidson végre újra itt van! A New York Times sikerlistás szerző, Darynda Jones paranormális sorozatának harmadik részében kedvenc magánnyomozónőnk, a halál bombázó angyala továbbra is lelkesen dönti magába a kávét, mert ha egy pillanatra is elbóbiskol, már látja Reyes Farrow-t, a Sátán félig ember, félig szupermodell fiát, akit megbéklyózott ugyan, ám képtelen elfelejteni…
Na de hogyan is találhatná meg az eltűnt Teresát, birkózhatna meg egy egomán orvossal, nyugtathatná meg aggódó édesapját és vehetné fel a kesztyűt egy veszedelmes motoros bandával, ha az ördög fia mindeközben csábításra készül és bosszúra szomjazik?”

Mindenkitől elnézést kérek, amiért ilyen sokáig várnotok kellett a soron következő bejegyzésre. Vége van a nyárnak, így az én teendőim is megszaporodtak egy pöttyet, de ígérem, hogy mielőbb behozom a lemaradásaimat. Mindenkit megnyugtatok, hogy azért az olvasásra most is találtam szabad perceket, félórákat, csak azok a fránya bejegyzések nem készültek olyan ütembe, ahogy azt megszokhattátok.

Csapjunk is a lovak közé.

"A halál eljő azokhoz akik várják. 
Egyébként azokhoz is akik nem…"

Gondolom hozzám hasonlóan sok sorozatfüggő könyvmoly érzi kicsit becsapva magát, ha egy sorozat folytatását idő előtt beszünteti a kiadó. A másik nagy bosszúság, amikor éveket kell várni a soron következő rész magyar megjelenésére. Persze, persze! Értem én, hogy időbe telik a fordítás, vagy inkább nem folytatják azokat a sorozatokat, amik nem hozzák az elvárt hasznot, de ez engem, mint olvasót, egy cseppet sem vigasztal. Ettől én még csalódott vagyok. Darynda Jones, Charley Davidson sorozata tökéletes példa arra, hogy a kiadó és az olvasók összefogásának köszönhetően, megmenthető egy-egy sorozat. Én szinte már lemondtam arról, hogy valaha kezembe tarthatom a Harmadik sírhantot. Kellemesen csalódtam, amikor megtudtam, hogy az Athenaeum Kiadó mégsem függeszti fel a sorozat kiadását, ha elegendő előrendelés gyűlik össze a következő részre. Egyszóval, az olvasókra bízták a döntést, aminek meg is lett az eredménye. Charley Davidson újra visszatért, én pedig kapva kaptam az alkalmon és mindjárt két példányt is előrendeltem a már említett regényből, amit szeptember elején meg is kaptam.

Nem titok, hogy az első kötet nem nyűgözött le, de adtam neki még egy esélyt és nem bántam meg. A második rész nagyon magával ragadott. Most, így a harmadik rész után úgy érzem, mintha egy igazi hullámvasút lenne ez a sorozat. Ugyan nem volt rossz a Harmadik sírhant, sőt a nyomozós részeket igazán élveztem és nagyon sokat dobott a történeten, de Charley egy icipicit idegesített. Néhol erőltetettnek éreztem. De ez senkit se riasszon el a regény olvasásától, mert akik szerették az előző két részt, azok ezt is szeretni fogják.

Az második rész erős függővége miatt nagyon kíváncsi voltam, hogy mi is lesz Reyes-szel, de legnagyobb sajnálatomra, nagyon keveset szerepelt a Harmadik sírhantban. Annál többet kaphattunk Charleyból, aki talán még szarkasztikusabb és olykor-olykor még fárasztóbb, mint az előző kötetekben.

Nem tagadom, sokat mosolyogtam olvasás közben. A Charley és Cookie közötti párbeszédek most is nagyon sokat lendítettek a regényen, de Charley néhol nagyon erőltetettnek tűnt.

"Elővettem a telefonomat, és megint felhívtam Cookie-t. 
- Na, picikém, mondom a tutit. Veszünk egy golfautót, 
és azzal fogunk bejárni melózni. 
 - Emlékeztetnélek, hogy kábé harminc másodpercnyire
 lakunk az irodától. 
- Pontosan! így tehát a golfautó beszerzésének köszönhetően 
évente perceket spórolhatunk meg.
- Aludtál valamennyit?
- Persze. Idefelé szuszmákoltam egy kicsit.
- Hát nem kocsival vagy?
- Dehogynem. Bosszantott is, hogy a többi sofőr állandóan 
megzavarta az álmomat. Be kellene tiltani a dudálást a közutakon."

És Mr. Wong. Na mellette nem lehetett mosolygás nélkül elmenni. Hogy lesz-e szerepe a jövőben, nem tudom, de kiváncsian várom.

A régi karakterek mellé ebben a részben is kaptunk újakat, ahogy egy-egy múltbéli történésébe is komoly bepillantást nyerhet az, aki elolvassa a Harmadik sírhantot. Meglepő csavarokban most sem volt hiány és talán ezek miatt az apróságok miatt mondom azt, hogy lesz ez a sorozat még jobb is

"- Kedvesem, ha csak feleolyan veszedelmes ez a háború, 
mint Farrow gondolja, akkor tényleg muszáj leszel kideríteni, 
milyen képességek lakoznak benned.

Nagyszerű. Egy újabb Titkok őrzője! Már csak ez hiányzott. ..

- Miért, te mit tudsz erről az egészről?
- Tudom, hogy ide tartanak. És Charles... - figyelmeztető 
pillantással mért végig -, nagyon, de nagyon morcosak és elszántak."

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

