Könyvajánló – A.O.Esther Frigg rokkája

covers_343146Kiadó: Decens Magazin Média, 2015 

Oldalak száma: 450 oldal

“Valaki vár valahol, akivel összetartozol. Aki a halálnál is erősebben szeret, és akiért a halálon is átkelnél, csak hogy megtaláld… A húszéves Sonja és hét évvel idősebb bátyja, Alex Sommerland rockzenészek. Norvégiában, a Stjerne-tó partján élnek, és ötfős bandájukkal teltházas koncertekkel szórakoztatják az egyre gyarapodó rajongótáborukat. Nem is sejtik, hogy hamarosan mindannyiuk élete megváltozik, ugyanis egy különös varázslat folytán az égen ragyogó csillagkép, Frigg rokkája működésbe lép, és összeköti a jelent a múlttal…Sonja szerény, magának való lány, akinek gyermekkora óta karmikus álmai vannak az előző életéről, amikor is a vikingek közt élt. Az emlékképek ködösek, de mindig ugyanarról a világról szólnak, és rendre sötéten végződnek.

A Szent Iván napjára meghirdetett jelmezbálon Sonja megismerkedik egy viking ruhába öltözött férfival, Einarr Sigurdssonnal, akiről idővel kiderül, hogy nem is jelmezt visel, és nem is a mi világunkból érkezett… Noha a férfi tudja, hogy soha többé nem láthatják egymást, képtelen szabadulni Sonja vonzerejétől. Elhatározza hát, hogy így vagy úgy, de magával viszi őt a múltba…

Alex a White Nights énekese. Zord figurának tűnik, pedig aranyból van a szíve. A húgával való kapcsolata különleges. Nem csak azért, mert korán elveszítették a szüleiket, hanem egy családi titok miatt, ami örökre összeköti őket. Tűzön-vízen át kitartanak egymás mellett, és ha az egyikük élete veszélybe kerül, a másik gondolkodás nélkül utána megy, akár a pokol fenekére is…

Frigg rokkája azonban könyörtelen… Hőseink 2024-ből hirtelen 924-ben találják magukat. A helyszín ugyanaz, a világ azonban merőben más. De vajon a mai fiatalok boldogulnak-e a vikingek rideg, komor, véres háborúkkal teli világában? Létezik-e síron túli szerelem? És egymásra találnak-e azok, akiknek a lelke nem képes a másik nélkül élni?”

Újra egy magyar írónő művét ajánlom nektek. Bevallom nőiesen, hogy ez az első könyvem Esztertől és a fülszöveget olvasva, kicsit féltem. Attól tartottam, hogy egy általam szinte már rajongásig kedvelt könyv “koppintásáról” van szó. Nem is csalódhattam volna nagyobbat, de erről majd egy kicsit lejjebb.

Nem egyszer fordult elő velem, hogy csupán azért vettem meg egy könyvet – tartozzon az bármelyik kategóriába -, mert megtetszett a borító. Amikor besétáltam a könyvesboltba, és megláttam a Frigg rokkáját, biztos voltam benne, hogy ez a könyv kell nekem, mert valami gyönyörű élőben. Az ezüstösen fénylő motívum a könyv szélén, tényleg szemet gyönyörködtet és akkor a fejezeteket indító motívumokról nem is beszélek. Egy nagyon igényesen kivitelezett könyvet kap az olvasó, akár a könyv külsejét tekintve, akár magát a történetet. Elárulok egy titkot, bár a barátaim közül páran már pontosan tisztában vannak azzal, hogy van egy kiváltságos helye a könyvespolcomnak. Ide kerülnek azok a könyvek, amiket soha, semmilyen körülmények között nem adok kölcsön senkinek. Ennek 1001 oka lehet. Vagy azért ragaszkodom hozzá, mert a könyv az írója dedikálta, vagy mert imádom a borítóját, vagy mert nagyon nehezen szereztem be. A Frigg rokkája is erre a polcra került. Szóval NE kérd tőlem kölcsön, mert NEM adom!

Ami a történetet illeti, egy nagyon szép és érzelmekben gazdag sorozatindító kötetet kaptam. Már az első fejezet alatt hullott a könnyem és ez ritka dolog.

"Valaki vár valahol, akivel összetartozol. 
Aki a halálnál is erősebben szeret, és akiért 
a halálon is átkelnél, csak hogy megtaláld…"

Eszter nagyon ért ahhoz, hogy megríkassa, vagy megnevettesse az embert. Nem egy oldalt bőgtem végig, ahogy jó párszor hangosan nevettem, vagy épp megborzongtam.

frigg sonjaA történet több szálon fut. Jelen és múlt, a valóság és az álom találkozik egymással, ami egyáltalán nem zavaró, ahogy a váltakozó szemszögeket is nagyon jól megoldotta az írónő. Örültem neki, hogy nem csupán egy karakter szemével látom a történetet.

Sonját, Alexet és Einarrt nagyon megkedveltem, ahogy a szereplők nagy részét is. Már-már félelmetesen tökéletesek. Mind a hárman a szívemhez nőttek, ahogy a mellékszereplők közül is sokan. Ezért sem választottam egyenlőre kedvence karaktert. Megvárom ezzel a következő részt.Eijnarr

Gondolkodtam azon, ha kategorizálnom kellene a regényt, akkor valójában hová is sorolnám. Kalandregény, romantikus, fantasy? Ez mind egyben, de egyensúlyban egymással. Ha pontoznám a könyveket, akkor maximális pontot adnék rá. Ezt a MOLYon meg is tettem 🙂 Csupán egyetlen icuri picuri problémám az vele, hogy a második kötet még nincs a polcomon. Remélem ez a gondom is hamarosan megoldódik.

"Úgy teszek, mintha boldog lennék, 
hogy ne nézzenek furcsán az emberek. 
Emlékek és álmok tengerében élek,
s reggelente idegenként ébredek."
Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

