Könyvajánló – Julianne Donaldson: Edenbrooke

EdenbKiadó: Könyvmolyképző Kiadó, 2015

Oldalak száma: 320 oldal, Keménytáblás

Marianne Daventry bármit megtenne, hogy elszökhessen a rémesen unalmas Bathból és udvarlója egyre terhesebbé váló ostromai elől. Nem csoda hát, hogy amikor ikertestvére, Cecily, meghívja őt Edenbrooke-ba, a pazar vidéki birtokra, kapva kap az ajánlaton. Marianne arra számít, hogy végre kipihenheti magát és kedvére gyönyörködhet a szeretett angol tájban, miközben testvére Edenbrooke jóképű örökösét igyekszik becserkészni. Ám idővel rájön, hiába a leggondosabb tervezés, bármikor porszem csúszhat a gépezetbe.
Marianne, aki először egy útonállóval keveredik ijesztő összetűzésbe, majd látszólag ártalmatlan flörtbe bonyolódik, képtelen kalandok egész sorát éli át, míg a gyengéd érzelmek és az intrikák végleg átveszik az uralmat az élete fölött.

Vajon sikerül megzaboláznia csalfa szívét, vagy hagyja, hogy egy titokzatos idegen levegye a lábáról? Annyi bizonyos, hogy a sors nem egy kellemes nyári vakáció reményében vezeti Marianne-t Edenbrooke-ba.

Edenbrooke és én, jó ideig kacérkodtunk egymással. Lépten-nyomon egymásba botlottunk a könyvesboltban, a MOLY-on. Alig telt el olyan nap, vagy hét, hogy ne láttam volna valahol, valamilyen pozitív értékelést a regényről. Julianne Donaldson könyve nem szerepelt sem a kívánság, se pedig a várólistámon, de egy idő után nem tudtam ellenállni neki. Végül feladtam és megrendeltem. Ahogy a kezembe vettem, egyből beleszerettem. Tudom, hülyén hangzik, de nagyon szép a borítója, az aranyszínű dombornyomott felirattal. Épp egy másik regény közepén tartottam, így felkerült a polcra és ott is pihent egy darabig. Már meg is feledkeztem róla, míg bele nem futottam @anikho értékelésébe a Molyon. Végleg meggyőzött, hogy az Edenbrooke nem maradhat olvasatlanul a polcomon.

Szinte egy szuszra olvastam ki a könyvet. Egyszerűen képtelen voltam letenni. Imádtam! Ismeritek azt az érzést, amikor csupán 20-30 oldal van vissza egy regényből és nem akarjátok, hogy vége legyen? Én ezt éreztem. 

“Óvatosan felpillantottam a szempilláim alól. Ha közönséges lánynak néz,én ugyan nem fogom megingatni a hitében. […]
– Szóval,maga…fejőnő?
– Igen,uram.
[…]
– És énekelni is szokott fejés közben?
– Természetesen.
Az idegen áthajolt az asztal fölött,egyenesen a szemembe nézett,majd így szólt:
– Szívesen meghallgatnám,mit szokott énekelni a teheneknek.
[…]
Szinte önkívületben az asztalra csaptam,és halkan rázendítettem:
– Kistehén – bummm – kérlek én – bummm. – Az idegen szeme kikerekedett. – Adj tejet – bummm – édeset – bummm.”

Talán épp amiatt ragadott magával Julianne Donaldson regénye, mert Marianne és Philip története egy cseppet sem hasonlított a manapság népszerű romantikusokra. Nem volt titokban elcsattanó csók a rózsabokrok között. Nem voltak kompromittáló jelenetek, látványos veszekedések, vagy kikényszerített házasság. Marianne nem a 1800-as évek tökéletes úrlánya, és Philip sem sem tartozik az élvhajhászok közé. A történet mégis szórakoztató volt elejétől a végéig. 

“Kedves Nagymama!
Örömmel tudatom veled, hogy jól megy a sorom. Rengeteg tehén él itt, és a gazdák óriási buzgalommal igyekeznek bevezetni a fejés rejtelmeibe. Ha szerencsém van, úgy beletanulok a dologba, hogy akkor is lesz mivel megkeresnem a kenyeremet, ha végül mégsem felelnék meg az elvárásaidnak.
Addig is leírom, mi mindent tanultam eddig az illemről: Úrinő nem sértegeti a jövőbeni vacsorapartnerét. Ha ellenállhatatlan vágy fogja el, hogy táncra perdüljön, elkerüli a sáros pocsolyákat. És legalább egy dalt megtanul kívülről, nehogy halálra rémüljön, ha nagyobb társaság előtt kell énekelnie.
Add át üdvözletem Amelia néninek!
Szeretettel:
Marianne”

Lehet, hogy nem tökéletes regény, de a bája miatt, nálam mindenképp bekerült az ez évi toplistás rangsorba. Főleg, ha azt nézem, hogy az Edenbrooke, az írónő bemutatkozó regénye. Hamar, hamar a következőt 🙂

Végezetül, nézzétek meg a regényről készült trailert (forrás):

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

