Könyvajánló – Marco Caldera: Szin Markában

covers_328986Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó, 2014

Oldalak száma: 232 oldal

Aziz nem szeretne meghalni, de úgy tűnik, senkit sem érdekel a véleménye.
Egy nyüzsgő arab országban, idegen ágyon ébred. Kicsoda ő? Hogyan került oda? Miért lőnek rá ennyien? Hát nincs jobb dolguk ezeknek?
Aztán jön a felmentő sereg, ami sokkal rémisztőbb, mint maguk az üldözők. Ugyanis felségnek szólítják.
Aziz amnéziás, semmit nem ért a körülötte zajló mozgalmas eseményekből. Lehet, hogy van egy gyönyörű, titokzatos, bár kissé hazudós neje? És egy országa, amit kormányoznia kellene?
A fergeteges sodrású regény egy ismeretlen világba repít, ahol tisztára törölt elmével kell helytállni idegen hatalmak összeesküvései közepette, lavírozni rejtélyes halálesetek között, és legnagyobb kalandként megismerni egy lányt.

Szeretem a Könyvmolyképző aranypöttyös regényeit. Hiába kutatok az emlékeim között, nem jut eszembe egyetlen egy olyan regényük sem, ami csalódást okozott volna. Gyakran meglátogatom az oldalukat, hátha valami új gyöngyszemre bukkanok. Szokásos kutakodásom közben találtam rá erre a regényre, aminek a fülszövege nagyon felkeltette a kíváncsiságomat. Mivel a Molyon elég kevés értékelést találtam, így teljesen vakon repülve álltam neki az olvasásnak. Gondoltam munka után hazafelé tökéletes olvasmány lesz a buszon. Így utólag, nagyon jó választás volt. Nagyon sűrű napom volt, amikor nekikezdtem az olvasásnak. Teljesen kitisztította a fejem mire hazaértem és tökéletes szórakozást nyújtott utazás közben.

Nagyon kellemes és pörgős stílusban íródott a regény. Szinte pörögtek az oldalak egymás után. Marco Caldera nem teketóriázott holmi bevezetéssel, hosszadalmas leírásokkal, vagy a szereplők bemutatásával, hanem már a könyv elején belevágott a “lecsóba”. 

“- Csak nyugodtan, öregem! – szólította meg Aziz, miközben behúzta maga mögött az ajtót, és megpróbált természetesen viselkedni. – Nem tudom, hogy maga miattam van-e itt, de valaki odabent legyilkolja a berendezést!

A fickó megrázta a fejét, valamit motyogott, és olyan döbbent tisztelettel bámult Azizra, mintha maga a Megváltó jelent volna meg előtte fehér alsógatyában, mellkasán az asztal alól felsöpört porcicákkal. Amikor viszont Aziz megkísérelt elmenni mellette, a férfi termetét meghazudtoló sebességgel felpattant, és elállta az útját.

– Jobb lenne menekülni – ajánlotta bátortalanul Aziz -, úgy nehezebben lövik le az embert.”

SfxH1J7oAziz nagyon szimpatikus és szerethető karakter. Számomra az ő személyisége uralta az egész történetet. Bevallom, hogy kicsit bajban voltam, amikor azon kezdtem gondolkodni, hogyan is jellemezhetném őt azon kívül, hogy szerethető, vagy miért is kedveltem meg annyira. Semmi más nem jutott eszembe, mint az a fanyar humor, ami az elejétől kezdve jellemezte. Biztos vagyok benne, hogy ezzel fogott meg. Nem egyszer azon kaptam magam, hogy kuncogok olvasás közben.

“– Nura, nem mondtad, hogy ez a fickó úgy tekeri a mondatokat, hogy Allahnak is túlóráznia kell, ha ki akarja bogarászni az értelmüket.”

Aziz nincs túlbonyolítva. Nincsenek világmegváltó gondolatai. Csak azt szeretné tudni, hogy honnan jött és valójában mi történik körülötte. Aziz mellett volt még két szereplő, Nura és Abagta, akik nagyon felcsigázták az érdeklődésemet. Töredelmesen be kell vallanom, hogy nem tudtam igazán hova tenni őket. A legnagyobb fejtörést Abagta okozta. Tudtam, hogy van valami, ami nem kóser az ipsével, de a világért sem tudtam rájönni, hogy a szakállán kívül mi az, ami nem stimmel vele. Persze voltak sejtéseim, volt ami be is jött, de a végére jó kis meglepetéseket okozott az író. Ez pedig nálam egy nagy nagy pozitívum. Utálom, az olyan történeteket, amikor már a könyv felénél tudom, hogy mi lesz a vége.

Nem is húzom tovább. Jó kis regény volt, ami elérte nálam a célját. Kikapcsolt, néhol megnevettetett. Nem is volt másra szükségem. Biztos vagyok benne, hogy az, aki szereti az akciókban bővelkedő regényeket jó adag szarkazmussal fűszerezve, az szeretni fogja ezt a történetet is.

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

