Könyvajánló – Jamie McGuire: Gyönyörű megváltás

gyönyörűKiadó: Maxim Kiadó, 2015

Oldalak száma: 274 oldal

“A kemény, tréfát nem tűrő Liis Lindy FBI-ügynök eldöntötte, hogy csupán a munkájával köti össze az életét, így felbontja jegyességét, és Chicagóból San Diegóba költözik. Thomas Maddox egy arrogáns és könyörtelen különleges ügynök. A világ legkeményebb bűnözőit tette már hűvösre, és ő a szervezet egyik legjobb embere. Annak ellenére, hogy temérdek életet megmentett, van egy ügy, amely túlszárnyalja képességeit. Öccsére, Travisre börtönbüntetés vár, mivel benne volt a keze egy alagsori gyújtogatásban, amely során számtalan főiskolás veszítette el az életét, a média pedig igazságszolgáltatást akar. Travis egyetlen mentőöve Thomas. A férfi öccse megmentése érdekében alkut ajánl: Travisnek be kell lépnie az FBI-ba.

Liis makacs és kihívó, ám valahogyan sikerül meglágyítania Thomas kemény határait, és ráveszi, hogy a tökéletes ügynök elkísérje őt egy ünnepségre. Egy párként utaznak el Travis és Abby fogadalmának megújítására, és amikor véget ér a ceremónia, Liis elgondolkozik, hogy valóban csak tettették-e vonzalmukat.”

Jamie McGuire Gyönyörű tévedés című regényének könyvajánlóját az alábbi mondattal fejeztem be: “Van még egy mellékszereplője a regénynek, az pedig T.J. Miatta érte el azt az írónő, hogy a sorozat következő részét is el fogom olvasni.” És mennyire igazam volt. Jamienek sikrült újra visszahoznia valamennyire a lelkesedésemet. Lehet, hogy ebben közrejátszott az is, hogy a mostani  főszereplő Thomas, akinek a története azóta izgatta a fantáziámat, mióta először olvastam a Gyönyörű sorscsapást. A legidősebb testvér mindig jelen volt egy-egy jelenet erejéig az előző kötetekben. Végig kellően titokzatos, de nagyon is szerethető mellékszereplő volt. A gyönyörű megváltásban pedig jó adagot kaphattam belőle és a jelleméből is.  

beauty-and-the-beastA négy fiú közül ő a felelősségteljes, komoly, a családjáért bármire képes nagy testvér. A Maddox testvérek felnevelésében Thomas oroszlánszerepet kapott és most is csak egyetlen cél lebeg a szeme előtt: Travist megmenteni a börtöntől. Ez motiválja, ez tölti ki szinte minden gondolatát. Na meg a makacs, akaratos és szókimondó Liis ügynök, aki az őrületbe kergeti. 

Liis nálam mérföldekkel lekörözte Camille-t, az előző rész női főszereplőjét. Végre egy határozott nő, aki tudja mit vár az élettől. Vannak célja és ezért képes mind a tíz körmével küzdeni, háttérbe szorítva az érzelmeit és a vágyait. Tökéletes társa Thomasnak. Mindketten makacsak, szeretik maguk meghozni a döntéseiket. Nem egy és nem kettő szócsatát vívnak egymással, ami nagyot lendített a regényen. 

“- Függelemsértő, Lindy ügynök? Ezért küldték ide, hogy a parancsnokságom
alatt legyen?
– Maga kért ide, emlékszik?
Az arckifejezésén még most sem igazodtam ki, és ez megőrjített.
– Nem magát kértem – helyesbített. – A legjobb nyelvszakértőt, akink csak van. 
– Az pedig én vagyok, uram.

Nálam a Gyönyörű sorscsapás és a Maddox tesvérek sorozatok szorosan összekapcsolódnak. Nem tudom elképzelni egyiket a másik nélkül. Most is, mint az előző regénynél Jamie McGuire vissza-vissza tér Abbyhez és Travishez. Hiszen az ő kettejük története és a végzetes boksz mérkőzés indította el azt a lavinát, aminek következményei az összes régi és új szereplő életét befolyásolják.  

Egy szó mint száz, sokkal jobban sikerült a Gyönyörű megváltás, mint a Gyönyörű tévedés, ami lehet, hogy tényleg egy tévedés volt. De fátylat rá. A lényeg, hogy Jamie McGuire ismét nyeregben van nálam. 

“Lehet, hogy nem én voltam az első szerelem az életében, és megeshetett, hogy az a szerelem, amit egy Maddox férfi érzett, örökké tartott, de nekem is szükségem volt rá. Nem én voltam az első, de bizonyosan én leszek az utolsó, gondoltam. Ettől még nem voltam másodhegedűs, hanem az örökké tartó szerelme.”

 

Vélemény, hozzászólás?

