December – Az utolsó nagy roham

DecemberÓh, az a csodálatos november című posztomat azzal zártam, hogy november végével nem szűnik meg számomra a könyveső. Hogy mennyire igazam lett, az is bizonyítja, hogy a karácsony előtti utolsó pillanatban vettem át a várva várt csomagokat. Szám szerint kettőt.  Miután annak rendje és módja szerint kibontottam az utolsó csomagot boldogan eljártam az ilyenkor szokásos örömtáncot a könyvek felett. Hiába rendeltem 2+5 könyvet, a neheze még hátra volt. Sajnos mára teljesen elfogytak az üres helyek a polcokon, így halvány gőzöm se volt, vajon hová is kerülhetnének az új szerzemények. Hosszas töprengés után úgy döntöttem, hogy a “szótáras” polcot megszüntetem és a szótárakat száműzöm a gardrób mélyére.

Végül is a google az egyik legjobb barátom és manapság előbb nyitom meg az internetes keresőt, mint az angol-magyar, vagy a német magyar szótárat. Lényeg a lényeg, hogy új szerzeményeim szépen ott sorakoznak a frissen szabaddá tett polcon. 

Clipboard05

Ha valaki kicsit is jártas könyves berkekben, annak elég csupán látnia a borítókat és észreveszi, hogy kivétel nélkül KMK-s könyveket vásároltam decemberben. Nem favorizálok egyetlen kiadót sem. Azt veszem meg ami megtetszik, de tény, hogy idén a Könyvmolyképző hatalmas év végi dömpinggel rukkolt elő. Szinte az utolsó előtti pillanatig újabbnál újabb kiadásokkal lepte meg az olvasókat, a különböző kuponakciókról nem is beszélve. Most már csak reménykedem benne hogy ez a dömping nem ment a minőség rovására. Csak zárójelben jegyzem meg, mert azért az a “szemét kis dög” megint felütötte a fejét bennem: lehet, ha két-három vörös pöttyössel kevesebbet adtak volna ki, akkor talán az Outlander 3 is összejött volna. Na majd februárban, vagy márciusban, vagy…

De lássuk csak, hogy melyek azok a könyvek, amikre nem tudtam nemet mondani. 

covers_371552Még novemberben olvastam Böszörményi Gyula Leányrablás Budapesten című regényét. Ez volt az első találkozásom az íróval és annyira magával ragadott a stílusa, hogy mihelyst végeztem az említett regénnyel, elő is jegyeztem A Rudnay gyilkosságokat. És ha már új szerelem, mindjárt a keménykötésű verziót rendeltem meg. A borító stílusa ugyan az, mint az előzőnél és még mindig csupán azt tudom rá mondani, hogy gyönyörű. Még bele sem kezdtem, de már most imádom.

covers_372013Még novemberben rendeltem meg Mia Sheridan Leo című regényét, amit azóta el is olvastam. Az értékelésemet a Molyon olvashatjátok, de egyenlőre erről a könyvről nem született bejegyzés a blogon. Hogy később lesz-e belőle könyvajánló, azt a Leo esélye című regénytől teszem függővé. Nem titok, hogy az első rész nagy csalódás volt a számomra, de adtam még egy esélyt Mia Sheridannek, már csak azért is, mert a külföldi könyves oldalakon nagyon szép értékeléseket kapott a könyv. 

fogolyC.J Roberts Fogoly a sötétben című regényével azóta szemezek, mióta 2014-ben megjelent. Valamiért azonban eddig nem vettem meg. Aztán megjelent a sorozat második kötete és úgy voltam vele, hogy azt a kis időt már igazán kibírom, amíg megjelenik az utolsó rész is, az Epilógus. Talán még soha nem fordult elő velem, hogy egy sorozatot egyben, az utolsó rész kiadását követően rendeltem volna meg. Tudom, lutri, hiszen még egy részt sem olvastam belőle, de ennyi kockázat igazán belefér. Maximum elajándékozom, ha nem jön be, bár erre elég kicsi esélyt látok.

27855844Nem titok, hogy elég gyakran vásárolok olyan könyveket, amelyek más bloggerektől vagy molyocskáktól pozitív értékeléseket kaptak. Na ezek azok az esetek, amikor szinte 100%-ig biztosra megyek. Jessica Park Lélegezz velem című regénye viszont elég új még ahhoz, hogy a magyar oldalakon kritikákat lehessen róla olvasni. Persze egy-két értékelés már fellelhető, de ez egyenlőre édes kevés. Függetlenül ettől én mégis megrendeltem. 

covers_371654Az év megkoronázása képen egy igazi alakváltós könyv, ha már Nalinit nem olvashatok magyarul. Szerintem ebben az életben már nem fogok kinőni a hasonló könyvekből. Egy pillanatig sem volt kérdés, hogy megrendelem Kelley Armstrong Bitten – Megmarva című regényét.

Már most tudom, hogy 2016 sem lesz unalmas év. Remélem, hogy velem tartotok jövőre is.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

