Best of 2015 – Az én magyar íróim

best of 2015

Amikor úgy döntöttem, hogy összegzem a 2015-ös top listámat rájöttem, hogy ez nem is olyan egyszerű dolog. Rengeteget olvastam a tavalyi évben és sikerült többé kevésbé jól kiválasztanom a könyveket. A választott olvasmányaim között egyetlen egy volt, ami kifogott rajtam. Emellett sok-sok új kedvencet avattam. Amin nagyon meglepődtem, hogy nagyon sok olyan regényt olvastam, amik magyar írók tollából születtek. Ezért úgy döntöttem, hogy nem egy, hanem két Best of 2015 bejegyzést írok nektek, külön választva a hazai és a külföldi írók műveit.

Aki követi a blogot az pontosan tudja, hogy nem feltétlenül hajtok a friss megjelenésekre, ezért ne lepődjetek meg, ha nem csak friss, 2015-ös megjelenéseket találtok.

Legjobb történelmi: 

Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten

covers_328988Első találkozásom volt Böszörményi Gyulával. Ha létezik szerelem első látásra, akkor bizony létezik rajongás első olvasásra. Minden esetre én rajongok ezért a regényért. Ami miatt számomra hatalmas élményt okozott, az a nyelvezete, a rég elfelejtett szavak használata. Minden oldaláról süt, hogy nagyon alapos kutatómunka előzte meg a regény megírását. Emellett a történet logikus, izgalmas, fordulatos. Bővebb ajánlót itt olvashattok. Ide tartozik, hogy azóta megjelent a regény folytatása, A Rudnay gyilkosságok címmel, ami azóta már a polcomon várja, hogy elolvassam.

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó, 2014

Oldalak száma: 334 oldal

Legjobb krimi: 

Levia Anne: A múlt ára

A múlt áraTöbb szempontból is különleges helyet foglal el Levia Anne regénye a szívemben és nem utolsó sorban a könyvespolcomon. Először is, A múlt ára könyvajánlóval indult a Diana Landy írok és olvasok blog. Ez volt életem első posztja. Másodszor nem egy szokványos romantikus krimit olvashattam az írónő tollából. Érdekes és izgalmas történet, amit Anne egyfajta fanyar humorral körített. Nálam abszolút kategória győztes lett.

Kiadó: Álomgyár Kiadó, 2014

Oldalak száma: 224oldal

Legjobb kaland: 

Betty Forester: Ébredő Napfény

Ébredő NapfényEz a regény egy nem mindennapi utazás és egy gyönyörű szerelem története. Fergetegesen jó könyv fiatalokról, de nem csak fiataloknak. Emellett egy rég elfeledett kultúrába kalauzolja el az olvasót. Éreztétek már, hogy egy történet annyira a szívetekhez nőtt olvasás közben, hogy nem akarjátok, vége legyen? Én minden kedvenc könyvemmel így vagyok és ezek közé tartozik az Ébredő Napfény is. A mai napig bele-bele olvasok ebbe a regénybe, ami szinte folytatásért könyörög.

Kiadó: Aposztrof Kiadó, 2015

Oldalak száma: 296 oldal

Legjobb fantasy: 

A.O. Esther: Frigg rokkája

covers_343146Ahogy az ajánlóban írtam, a Frigg rokkája egy nagyon igényesen kivitelezett regény. A múlt és a jelen, az álom és a valóság fonódik össze. A történet teljesen megfogott és a fotelhez bilincselt. Nagyon jó sorozatindító első rész volt, aminek remélhetőleg hamarosan a folytatása is megjelenik.

Kiadó: Decens Magazin Média, 2015

Oldalak száma: 442. oldal

 

 

Legjobb romantikus: 

Ashley Carrigan – Két lépésre a mennyországtól

Két lépésre a mennyországtólHogy én mennyi zsepit telesírtam, mire elolvastam Ashley regényét. Egy remek romantikus regényt kaptam nem hétköznapi hősökkel és helyszínnel. Ami miatt nálam kategória győztes lett az az, hogy nem volt sablonos, vagy kiszámítható. Mindig mást léptek a főszereplők, mint amire számítottam. Egy igazi érzelmi hullámvasút tele gyűlölettel, kínzó kétségekkel, megbánással, szerelemmel.. Bővebb ajánlót itt olvashattok.

Kiadó: Publio Kiadó, 2014

Oldalak száma: 256 oldal

 

 

Best of 2015 – Az én magyar íróim” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Szia!!!
    Nálam Ashley Carrigen könyve volt a befutó!!! Imádtam!!
    Böszörményi Gyula két könyvét nagyon szeretném!!!
    Azt hiszem most jött el az idő a megrendelésükre!!
    Üdv!!
    Ildikó

Vélemény, hozzászólás?

