Best of 2015 – Az én külföldi íróim

best of 2015 kulfoldi

Ha már szó volt 2015 kedvenc magyar regényeimről, akkor íme azok a könyvek, amiket külföldi írók tollából olvastam.

Legjobb történelmi: 

Mary Chamberlain: A dachaui varrónő

covers_361630Rengeteget gondolkoztam azon, hogy vajon melyik regénynek is adjam ezt a díjat, mert jó pár történelmi regényt olvastam a 2015-ös évben. Mégis A dachaui varrónőre esett a választásom. Amellett, hogy a regény teljesen lenyűgözött, végig tele volt feszültséggel és nem várt fordulatokkal. A befejezés döbbenetes volt. Emlékszem, hogy napokig a történet hatása alatt voltam. Egyszóval joggal érdemli meg tőlem a Legjobb történelmi regénynek járó díjat.

Kiadó: Maxim Kiadó, 2015

Oldalak száma: 336 oldal

Legjobb kaland: 

Diana Gabaldon: Az idegen

OutlanderTudom, hogy sokan a történelmi kategóriába sorolják Gabaldon regénysorozatát és igazuk is van, de én inkább a kalandregény kategóriát választottam. Ahogy az ajánlóba írtam, talán Az idegen az egyik legjobb kalandregény, amit valaha olvastam. Imádom ezt a sorozatot. Szerelem volt első olvasásra és ez a szerelem azóta is rendületlenül tart. Olyannyira, hogy tegnap letöltöttem a harmadik rész beleolvasóját az Amazonról. Lehet előbb elolvasom angolul, mint megjelenne magyarul? Ez irónia volt, ha valaki nem értené.

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

Oldalak száma: 912 oldal

 

Legjobb YA: 

Katja Millay: Nyugalom tengere

covers_305145Ezzel a regénnyel tértem vissza a YA könyvekhez. Nagyon jó választás volt. Nem túlzás azt állítani, hogy a szeretet és a megbocsájtás története. Az csak hab a tortán, hogy ez volt az 50. könyv, amit 2015-ben olvastam. Ha osztanék legszebb borító díjat, akkor a Nyugalom tengere biztos dobogós helyezést érne el.

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó, 2014

Oldalak száma: 496 oldal.

Legbájosabb regény: 

Julianne Donaldson: Edenbrooke

EdenbEzt a díjat muszáj volt kiosztanom. Kicsit vacilláltam, hogy vajon az Edenbrooke, vagy A nő mosolya című regény kapja-e, de az előbbi mellett döntöttem. Nehéz döntés volt, mert mindkét történet igazán bájos és nagyon jó kikapcsolódást nyújt. Valamiért mégis az Edenbrooke felé billent az a bizonyos mérleg. Ajánlót itt olvashattok. Véletlenül ennek is gyönyörű a borítója.

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó, 2015

Oldalak száma: 320 oldal.

 

 

Legnagyobb csalódás: 

Barbara Taylor Bradford: A múlt titkai

covers_351102Hogy miért volt nagy csalódás, azt itt elolvashatjátok. Erről most sem szeretnék többet írni.

Kiadó: Európa Kiadó, 2015

Oldalak száma: 400 oldal

 

 

 

2015-re ennyi díjat sikerült kiosztanom. Voltak nagyon jó könyvek, de valamiért a fentiek jelentették számomra a legeket.

Best of 2015 – Az én külföldi íróim” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Szia!!!
    Régóta vacilálok A dachaui varrónő elolvasásán,mivel elég kemény téma a részemre,és nehezen szánom rá magam,mert félek az utóhatástól!
    Nem tudom miért ráz meg ennyire ez a része a történelemnek,hiszen nincsen személyes érintettségem,de lassan csak ráveszem magam.
    Ezek szoktak lenni azok a regények amiket csak többszöri nekifutásra tudok elolvasni!
    A Schindler listája is ilyen volt.
    Több szünetet is be kellett iktatnom,amikor valami habkönnyű elterelő irást használtam feszültségoldó gyanánt!
    Üdv!!
    Ildikó

Vélemény, hozzászólás?

