Könyvajánló – J.R.Ward: Az árnyékok (Fekete Tőr Testvériség #13)

JRWARDKiadó: Art Noveau, 2015

Oldalak száma: 688 oldal

“Trez „Latimer” valójában nem létezik. Árnyékként él és dolgozik az emberi világban ezzel a kitalált személyazonossággal. Kisgyermekként a szülei eladták a S’Hisbe faj királynőjének, Trez viszont elszökött, és bártulajdonosként évek óta a New York állambeli Caldwellben él. A szexrabszolgaság elől menekült el, amire a királynő kényszeríteni akarta. Soha senkire sem tudott igazán támaszkodni… csak ikertestvérére, iAmre.
iAmet mindig is egyetlen cél vezérelte, megóvni testvérét az önpusztítástól. Már úgy érzi, hogy kudarcot vallott, amikor Trez életében megjelenik a kiválasztott Selena. Ekkor azonban már túl késő. Elérkezett az idő, hogy Trez teljesítse a kötelességét, és nőül vegye a királynő lányát. Nincs menekvés, nem tehet semmit, hogy elkerülje.

Csapdába esve a szíve vágya és a kéretlen sors között Treznek el kell döntenie, hogy bajba sodorja-e saját magát és másokat… vagy örökre hátat fordít a nőnek, akit szeret. Ekkor azonban váratlan tragédia történik, amely mindent megváltoztat. Az érzelmileg mélypontra került Treznek muszáj újra életcélt találnia, különben örökre elveszíti önmagát és a lelkét. iAm pedig, a testvéri szeretet nevében, arra készül, hogy meghozza a legnagyobb áldozatot…”

J.R. Ward neve fogalom a paranormál-romantikus könyvek kedvelőinek körében. Akit egyszer rabul ejt a testvérek sötét világa, azt onnantól nem ereszti. Szenvedély, barátság, testvériesség, lojalitás, harc. Ez mind mind maga az FTT (Fekete Tőr Testvériség). Ha alaposan körülnézünk a könyvek piacán, kevés olyan sorozatot találunk, ami évek óta ekkora népszerűségnek örvend. Mindig, amikor úgy érzem, hogy kezd ellaposodni a történet, akkor Ward előáll valami újjal, amivel képes felcsigázni az érdeklődésemet. Nem emlékszem egyetlen olyan kötetre sem a sorozatból, ami kiszámítható, vagy sablonos lett volna. Soha nem úgy alakultak a történet szálai, ahogy én a kis buksimban elképzeltem

Ward nagyon ért az érzelmekhez. Minden érzelmet átélek, amit a könyv hősei, szereplői éreznek, legyen az szerelem, gyűlölet, harag vagy akár depresszió. Talán ezek azok a dolgok, amik miatt a mai napig nem tudok elmenni egyetlen egy Ward könyv mellett sem. És most nem csupán az FTT sorozatra gondolok.

BBT

Az Árnyékok című regény volt az a könyv, amit talán a legjobban vártam 2015 második felében. Amint felröppent a hír, hogy az Ulpius-ház kiadó beadja a kulcsot, egyből az FTT jutott eszembe. Sajnos mára talán ez az egyetlen olyan sorozat, amit hosszú-hosszú évek óta magyarul olvashatok mégpedig úgy, hogy az amerikai kiadásoktól csupán pár hónappal vagyunk lemaradva. Évekkel ezelőtt elveszítettem Nalinit. Könnyes búcsút mondtam Cole-nak. Frostról ezer éve nem hallottam. A többiekről, már nem is szólva. Ez így elég szomorú, nem gondoljátok? 

Biztos vagyok benne, hogy Ward sorozatának eladási statisztikái kiemelkedőek és a magyar rajongói tábor is szép számmal büszkélkedhet, mert nagyon rövid időn belül napvilágot látott az a hír is, miszerint az egyik magyar kiadó átveszi Ward könyveit. Ha ez nem lett volna elég a rajongóknak, az Art Nouveau Kiadó nem csak a sorozatot vette át, de megtartotta Lukács Andreát is. Azt hiszem, hogy a rajongóknak nem kell bemutatnom Andreát. Neki köszönhetjük az FTT sorozat magyar fordításait. 

“Tudod, mitől félek a legjobban, miközben örökre a testembe zárva maradok? Mozdulatlanul? Attól, hogy te is ugyanezt fogod csinálni a bánat miatt. Igen, persze egy részem szeretné, ha lehajtanád a fejed, és csak hagynád, hogy az évek elteljenek fölötted, de a nagyobb részem nem akarja, hogy ilyen börtönbe zárd magad.”

A sorozat történetében eddig két regény állt legközelebb a szívemhez. Ezek Rhage és Z történetei voltak. Talán még az ő könyvükön sem bőgtem annyit, mint Az Árnyékokon. Igen. Mielőtt bárki is belekezdene, nem árt egy százas zsepicsomagot is előkészíteni, mert az Árnyékok igazán megható. Megkockáztatom, hogy még Z könyvét is felülmúlja, pedig az tényleg nagyon ütősre sikerült. Én legalább is így vagyok vele. Ezt most elsősorban azok érthetik, akik ismerik Ward sorozatát.  

szobor2Szóval, ahogy már írtam, Ward nagyon tud hatni az érzelmekre. Ez most sem volt másként, bár szakított a megszokással és ott csavart a történeten, ahol egyáltalán nem számítottam rá, amikor A Királyt befejeztem. Selena és Trez már az előző részben is alaposan befűtöttek és nem volt titok a rajongók előtt, hogy Az Árnyékok, Trez és iAm regénye története lesz. Ebben nem is tévedtem, hiszen az fő szál az övék. Ahogy a sorozat előző részeinél megszokhattam, most is több szálon fut a cselekmény. A fő szál mellett több apró történet és sors is kirajzolódik az olvasó előtt. Selena és Trez mellett volt jó sok iAm és cseléd, akiknek nagyon örültem. Rajtuk keresztül képet kaptam az árnyékok világáról. De Ward nem feledkezett meg Assailról és a Layla-Xcor párosról sem, bár meg nem mondom, hogy velük mi a terve az írónőnek. És persze nem feledkezett meg a testvérekről sem. Bár a fiúkból és a feleikből olyan sokat most sem kaptam. Végre újra előtérbe került Rhage, akivel Wardnak még nagy-nagy tervei vannak. Megsúgom, hogy a következő rész Rhage és a vadállat könyve lesz, ami már most nagyon felkeltette az érdeklődésemet

Talán nincs is annál szörnyűbb dolog, mint amikor tudjuk, hogy rövid időn belül egy számunkra nagyon fontos embert fogunk elveszíteni. Tehetsz bármit, küzdhetsz akár mekkora erővel, vagy elszántsággal, a sorsot nem változtathatod meg. Mert Ward már csak ilyen. Az egyik kezével elvesz, de a másikkal mindig ad valamit cserébe. Hol a cselekményre, hol magára az érzelmekre kerül a nagyobb hangsúly és valahogy mindig sikerül megtalálnia ezt az egyensúlyt .Így volt ez most is. Amennyire nem kedveltem Selenát az előző részben, most annyira megszerettem. Egy igazi erős jellem, aki megpróbál a jelen pillanatára koncentrálni és csak a mának élni. Nem tudom, hogy én az ő helyzetében képes lennék-e rá. Remélem, hogy soha nem fogom megtudni.

“– Meg fogok halni.
– Én is. De még nem tudom, mikor, ahogy te sem.
A nő ragyogó szemében sokféle érzelem szikrázott.
– Trez, végignéztem, ahogy a nővéreim átesnek ugyanezen. Tudom, mit…
– Szart se tudsz, már megbocsáss!
Azzal felállt, és odament az ágy lábához. Felemelte a takarót, és alatta megnézte Selena lábát.
– Mit csinálsz?
Óvatosan felemelte az egyik bokáját, hogy megvizsgálhassa a talpát.
– Nem.
– Tessék?
– Nem látom, hogy rá lenne pecsételve a lejárati idő.- Ugyanezt megtette a másik lábával is. – Nem, itt sincs semmi.”

Mindent összevetve sok rész óta ez volt a legjobb FTT könyv, amit olvastam annak ellenére, hogy Az Árnyékok nem volt túl akció dús és inkább az érzelmeken volt a hangsúly. Nem fogjátok megbánni, ha elolvassátok.

“– Rhage? 

– Hah? 

– Furcsa hangot adtál ki.
Manny beállt az egyik parkolóba, majd elegánsan megfordult, hogy az autó farával tolasson a falhoz. Leállította a motort, és megfordult az ülésen.
– Biztos, hogy jól vagy?
– Ó, igen. Aha.
– Mert nem jól nézel ki. És látod, mi van rajtam? Műtősruha. Tudod, mit jelent ez?
– Hogy éjszaka szeretsz pizsamában lenni?
– Hogy orvos vagyok, és tudom, miről beszélek.”

A sorozat részei:

#ward, #feketetőrtestverise, #konyvajanlo, #dianalandry

Könyvajánló – J.R.Ward: Az árnyékok (Fekete Tőr Testvériség #13)” bejegyzéshez ozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

