Könyvajánló – C.J. Roberts : Fogoly a sötétben (Sötét páros #1)

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó, 2014

covers_324628Oldalak száma: 264 oldal

Caleb olyan ember, akit csak a bosszú érdekel. Amióta egy hatalomra éhes gengszter kiskorában elrabolta, majd eladta rabszolgának, másra sem tud gondolni – kizárólag a revans foglalkoztatja. Tizenkét évre merült el az élvezeti célból tartott rabszolgák világában, az egyedüli felelősnek tartott férfit keresve. A szenvedését okozó építész végül előkerült: a személyi igazolványa új volt, a személyisége azonban a régi maradt. Ha Caleb elég közel akar kerülni a céljához, muszáj azzá vállalnia, amit gyűlöl. Elrabol egy gyönyörű lányt, hogy azzá tegye, ami ő maga volt egykoron.”

Nagyon-nagyon sokat szemeztem ezzel a könyvvel. Lépten -nyomon belebotlottam különböző kritikákba, értékelésekbe, ajánlókba. Biztos voltam benne, hogy idővel el fogom olvasni, csak az volt a kérdés, hogy mikor. Már kezdtem megfeledkezni róla, amikor megjelent a sorozat következő része (Megigézve a sötétben), de én még mindig nem szántam rá magam arra, hogy na majd most beszerzem és nekiállok. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de a megrázó történetekhez nekem megfelelő hangulat kell. Az ilyen könyveket nem lehet csak úgy durr bele bumm módra elolvasni. Így voltam A szobával, de a Sarah kulcsával is. Mindegyikről tudtam, hogy érzelmileg kemény húrokat fog megpendíteni bennem, ezért tényleg csak olyankor állhatok neki elolvasni, amikor minden rendben velem. Talán van köztetek olyan, aki most csak mosolyog, hogy ez hülyeség, hiszen ez csak egy könyv, de ez nem igaz. Minden regény egy történet. Talán kicsit mese, talán kicsit valóság, aminek egy része megtörténhet veled, vagy velem , vagy akár a szomszéd Julcsival. És igen. A fogoly a sötétben pont ilyen. Fikció, de akár igaz is lehetne. Egyszóval vártam a megfelelő pillanatot, amikor tökéletesen egymásra tudunk hangolódni: a könyv és én. Nem véletlenül kapta meg a könyv a 18+ jelzést. Már maga a téma sem fiatal tinédzsereknek való. 

„Ez nem egy szerelmi történet. Te nem a bajba került királykisasszony vagy, én pedig nem a szőke herceg, aki jött, hogy megmentsen.”

imagesNagyon hamar elolvastam, mert bár maga a regény néhol nekem túl agresszív, mégis a stílusnak köszönhetően, könnyen olvasható. Nagy titkot nem árulok el, ha röviden, pár mondatban összefoglalom a történetet. Caleb egy fiatal férfi, aki gyerekkorában folyamatos kegyetlenségeknek van kitéve. Folyamatosan úgy- és arra használják, amire egy gyereket sem szabadna. Felnőttként semmi más nem hajtja, csak a bosszú. Caleb bosszújának eszköze Livvie egy fiatal lány, aki hatalmas szeretet hiányban szenved. Fiatal, szép és elég szegény ahhoz, hogy az eltűnése ne keltsen nagy feltűnést egy akkora városban mint Los Angeles. Kettejük harca, majd a köztük kialakuló “kapcsolat” története ez a regény.

„Ez nem egy szerelmi történet. Te nem a bajba került királykisasszony vagy, én pedig nem a szőke herceg, aki jött, hogy megmentsen.”

Bár rövid regényről van szó, az írónő mégis el tudta érni, hogy ne legyen felületes és kellő képet kapjak az eseményekről. Érdekes megoldást választott ehhez, amivel én eddig talán még nem is találkoztam. Az események egy részét Livvie szemével láttam. A szenvedései, a gondolatai, a lázadásai mind E/1-ben íródtak és ezért is hatottak rám annyira. Caleb gondolatait, emlékeit, a miértjeit viszont E/3-ban olvashattam. Pont, mint egy kívülálló. Betekintést engedett ugyan, hogy valamennyire megismerjem Calebet, de mégsem hagyta, hogy megértsem. 

stockholm-syndrome-250x150Caleb hosszan kifújta a levegőt. Az a fajta szörnyeteg volt, amilyet senkinek sem jutna eszébe fényes nappal keresni.”

A regény befejezése folytatásért kiált. Ez a folytatás már a polcomon csücsül, ahogy a befejező rész is, de úgy érzem, hogy kell kicsit ülepedni a történetet. Ha pár szóban összegeznem kellene az érzéseimet, amiket a Fogoly a sötétben váltott ki bennem, akkor azt mondanám: felkavart, megdöbbentett, mégis tetszett. 

Egy biztos. Nem egy rózsaszín lányregény, aminek a végén boldogan éltek, míg meg nem haltak. Legalább is egyenlőre nem. Meglátjuk mit hoz a folytatás.

A sorozat további részei:

Megigézve a sötétben

Epilógus

Clipboard02

Vélemény, hozzászólás?

