Havi összefoglaló – Február, 2016

februaryNagyon gyorsan eltelt a február. Csak kapkodtam a fejem. Olyan érzésem volt, mintha csupán pár napja kezdődött volna a hónap, de már vége is van.

Ahogy egyre jobban közeledünk a tavaszhoz, egyre jobb még a kedvem is. Igaz az idő még elég szürke, de ami jó hír, hogy egyre korábban kel a nap és egyre később megy nyugovóra.

Hogy eseménydús volt-e a február? Nem igazán. Bár, már a kiadók is elkezdtek ébredezni téli álmukból és egyre több hírrel rukkolnak elő az idei évvel kapcsolatban. Ahogy elnéztem a palettát, idén sem maradunk remek könyvek nélkül.

covers_371552Ami engem illet, nem voltam valami termékeny a könyvajánlókat illetően. Olyannyira nem, hogy ebben a hónapban mindössze két ajánlót hoztam nektek. Igaz, mindkét könyv remek választás volt. Sőt megkockáztatom, hogy Böszörményi Gyula A Rudnay gyilkosságok című regényének bebetonozott helye lett a 2016-os toplistámon. Remek regény, ahogy A Szégyentelen is. Karen Marie Morning A felföld ködén túl című regényét is elolvastam, de még mindig nem jutottam el odáig, hogy megírjam az ajánlót. Ígérem, hogy ami késik nem múlik, és még márciusban sort kerítek rá.

Év elején vezettem be a heti idézetet és ez azóta is jelentkezik hétről-hétre. Nem bántam meg. Szeretem ezeket a kis szösszeneteket és a hozzájuk keresett képeket is. De ami a legjobb, hogy nektek is tetszik. Örülök, hogy lájkoljátok és osztjátok is ezeket a bejegyzéseket.

Ebben a hónapban is készültem egy Tag-es bejegyzéssel. Nem ígérem, hogy minden hónapban hozok egyet, de ha valami érdekesre bukkanok, azt megosztom veletek. Érdekes bele-bele olvasgatni, hogy ki, milyen válaszokat ad a kérdésekre. Jó kis szórakozás, annyi szent.

február beszNem meglepő módon ebben a hónapban sem gyarapodott jelentősen a könyvespolcom. Összesen négy könyvet vettem, ebből hármat a gyerekeim kaptak és csupán egy, a már említett A Szégyentelen lett az enyém. Ezzel egyébként szinte minden évben így vagyok. Karácsony előtt gyorsan, mint egy igazi hörcsög bespájzolok a könyvekből és a tavasz végéig szinte alig veszek egy-egy új kötetet. Már most látszik, hogy idén sem lesz másként. Megkockáztatom, hogy az első jelentős beszerzésem a tavaszi Könyvfesztiválon lesz.

Fontos mérföldkőhöz érkezett a DL írok és olvasok blog, hiszen ebben a hónapban betöltötte az első évét. Most már nem mint újszülött, hanem kis totyogós lavírozgat a kibertérben. Ennek örömére nyereményjátékot hirdettem, ahol mindjárt két dedikált Nem bújhatsz el regényt lehetett nyerni. Szép számmal vettetek részt a játékba, ami nagyon jó érzés számomra. Ezek szerint tényleg kíváncsiak vagytok arra a történetre, amit írtam. A nyereményeket azóta ki is sorsoltam és szépen bent csücsülnek a táskámba. Holnap útjukra indulnak és remélhetőleg még a héten boldog tulajdonosaik polcaira kerülnek.

NFE borító kicsiKözben elkészült a folytatás első borítóterve is, amit azok, akik követnek a különböző fórumokon, már láthattak, de most ide is felteszem. Persze sokatokat érdekel, hogy mi is a helyzet a Nem felejthetsz el írásával, kiadásával. Épp a fülszöveggel küzdök, ami nem erősségem. Tegnap este a nem tudom hányadik verziót mutattam meg a férjemnek. Hogy az lesz-e a befutó, nem tudom. De nem is fárasztalak ilyen apróságokkal benneteket. Lényeg a lényeg, hogy még tavasszal szeretném, ha megjelenne. Szóval gőzerővel dolgozom rajta.

Így a hónap végén én sem mehetek el az egyik legjelentősebb magyar hír mellett, miszerint Oscar díjat nyert a Saul fia című film. Gratulálok a készítőknek. Bár én magam nem láttam még a filmet, de ami késik, nem múlik.

Ugyan nem jellemző rám, de idén különösen nagy figyelmet szenteltem az Oscar átadónak. Igen. Én is azok közé tartozom, akik szerint Leonardo DiCaprio már évekkel ezelőtt kiérdemelte azt a bizonyos aranyszobrocskát. A Visszatérőt biztosan meg fogom nézni, de terveim között szerepel a regény elolvasása is.

Reklámok

Havi összefoglaló – Február, 2016” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Én az utóbbi időben nem veszek könyvet. Részben azért, mert drágának találom őket, másrészt meg azért, mert helyem sincs. Viszont, mivel könyvtárban dolgozom, a könyvmolyságom így is ki tudom elégíteni. Szóval, van valami jó is a rosszban.

    A cikked pedig ezúttal is fantasztikus, nagyon imádom. És ismét találtam magamnak új olvasnivalókat. Csak jussak már Stoker bácsi Drakulájának a végére. 😀

    • Óh, ha újra kezdeném könyvesboltom lenne. Persze előtte beújítanék egy királyfit hozzá, aki meglepne vele… Ezzel csak azt akarom mondani, hogy irigykedem amiért nap, mint nap annyi remek könyv vesz körbe.
      Sajnos én sem tudok annyit venni, amennyit szeretnék. Jól meggondolom, hogy melyiket veszem meg. Ezért is örülök az ebook-nak, mert azért jelentősen olcsóbbak az elektronikus könyvek. Olyan jó, hogy ennyi emberkének tetszik amit írok :-))) Főleg, hogy csupán hobbi.

      • Nekem meg sok a gépen van PDF-ben, és nem szégyellem. Ebook-olvasót direkt nem veszek, pedig tudom, hogy most az mekkora divat. De minek vegyek, ha ingyen szedek le könyvet, vagy ingyen hozok ki?

  2. Szia Dia!!
    Jól sikerült az összefoglaló!!!
    Jaj a Böszörményi regény nálam is az első helyen van, igaz csak a kívánságlistán!
    Na a nyuszitól majd azt kérem!
    Köszi az összefoglalót!!

Vélemény, hozzászólás?

