RENDHAGYÓ Könyvajánló – Jeff Kinney: Egy ropi naplója

Clipboard02„Egy napon híres leszek, de egyelőre itt dekkolok a felső tagozatban egy csapat idióta társaságában.”

Sok helyen hallottam, hogy a mai gyerekek nem szeretnek olvasni. Talán így van, de én hiszek abban, hogy mindenki számára létezik az a bizonyos könyv, aminek hatására megszeretheti az olvasást. Ezért is örülök, ha a fiaim magukkal rángatnak a könyvesboltba, hogy az általuk kiválasztott regényt megvásároljuk. A könyvek azok, amire eddig soha nem mondtam nemet.

Pár hónappal ezelőtt teljes lázban égett mindkét gyerkőcöm. Izgatottan várták a szombatot, hogy végre bemenjünk a nagy könyvesboltba és megvegyük az Egy ropi naplójának valamelyik részét.

Nem igazán értettem ezt a hirtelen lelkesedést, de egy cseppet sem bántam, hogy ennyire lelkesek. Nem sokra rá feltűnt, hogy nemcsak az én gyerekeim, de a fél osztály a sorozat egy-egy részét olvassa. Egyre kíváncsibb lettem, ezért bele-bele olvastam én is a regényekbe és kezdtem megérteni, hogy mi pörgette fel ennyire a fiaimat.

“Tudom, hogy anya folyton azt mondja, a barátok változnak, a család viszont örök, és ebben lehet is valami. De a családod nem lesz ott melletted, amikor Meckley Mingo az övét csattogtatva kerget suli után.”

A regénysorozat főszereplője Greg, aki számára igazi szívás az iskola. A napló az ő napi kínlódásainak, a kamaszkori rossz döntéseinek, a csalódásainak és az első csetlő-botló szárnypróbálgatásainak görbe tükre. Ennél rövidebben nem is tudnám összefoglalni a sorozatot, de ahogy a címben már jeleztem, Rendhagyó könyvajánló lesz ez a mai. Ideje is rátérnem, hogy miért. Amikor elindítottam a könyvajánló rovatot megfogadtam, hogy csak olyan könyvekről vagyok hajlandó ajánlót írni, amit én is olvastam. Jeff Kinney Egy ropi naplója sorozatát nem olvastam, de az a könyv, ami ennyi gyereket megmozgat, megérdemel egy ajánlót. Mégsem lenne hiteles, ha én ajánlanám a gyerekeknek, hiszen ami engem érdekel, az nem valószínű, hogy egy 8-12 éves gyerkőcöt is érdekelni fog. Azzal sem mondok nagy dolgot, ha azt állítom, hogy amin én jókat kacagok, az egy gyereknek is vicces lehet. Ez persze fordítva is igaz.

“Aztán itt ez a „jó gyerek/rossz gyerek” lista, amiről folyton beszélnek. Hallasz róla, de LÁTNI nem láthatod, úgyhogy a felnőttek mondják meg,éppen hol vagy rajta. És valami nekem bűzlik ebben.”

Így az az ötletem támadt, hogy megkérdezem a gyerekeimet és a barátaikat, vajon minek köszönheti az Egy ropi naplója az évek óta töretlen sikerét. Balázs, Bendegúz, Máté, Nataniel és Tamás voltak olyan jó fejek, hogy válaszoltak a kérdéseimre.

diary of a wimpy kid-500x500_0_0

Kitől hallottál először az Egy ropi naplójáról?

Balázs: Mátétól és Bendegúztól. Láttam, ahogy a barátaim olvasták és tetszett, ahogy beszéltek a könyvről

Bendegúz: Nanótól, az osztálytársamtól

Máté: Osztálytársamtól, Natanieltől.

Nataniel: Kevin unokabátyám beszélt róla ,hogy ez a könyv tükrözi a valóságot.

Tamás: Anyáéktól hallottam először róla.

Hány részt olvastál belőle?

Balázs: A másodikat mindjárt kiolvasom.

Bendegúz: 10 részt, az összeset

Máté: Tíz részt olvastam el.

Nataniel: 10 részt olvastam belőle vagyis az összes kötetet olvastam.

Tamás: 3-at.

Ki a kedvenc szereplőd és miért?

Balázs: Ezen még nem igen gondolkoztam, mert mindegyikőjüknek van egy negatív oldala, ami nekem nem tetszik. Például Rodrick nagyképű és beképzelt. De ha gyorsan belegondolok, akkor a kedvencem talán Greg apukája, mert ő nagyon vicces.

Bendegúz: Greg Heffly , mert vicces

Máté: Greg, a főszereplő. Azért, mert nagyon vicces és menő. Sokat lehet nevetni rajta.

Nataniel: Gregory Heffley mert szinte hasonlít az életünk.

Tamás: A kedvenc szereplőm Manny. Ő a legkisebb gyerek és ő az, aki mindent megkapott karácsonyra, amit kért.

Van kedvenc részed, vagy kedvenc jeleneted?

Balázs: A 2. rész tetszett eddig a legjobban, mert az a legviccesebb.

Bendegúz: A 9. rész, mert elmennek nyaralni

Máté: Az tetszett a legjobban, amikor Greg utánozta Rowley apukáját.

Nataniel: A 10. mert sok a poén és ez a Markus Mar-os sztori haláli.

Tamás: Kedvenc részem a Rodrick a király, mert az a legviccesebb rész.

Szerinted miért szeretik a gyerekek az Egy ropi naplóját?

Balázs: Azért mert egy gyerek mondja el a mindennapjait.

Bendegúz: Mert, vicces, szórakoztató, és mindig  megnevettet

Máté: Azért, mert Greggel szerencsétlen és vicces dolgok történnek.

Nataniel: Mert beszél a gyerekekhez, megérti a gyerekek életét.

Tamás: Mert vicces, több része is van, és nagyon izgalmas.

Ha értékelned kellene, ahol az egy csillag a pocsék, az öt csillag a menő, akkor hány csillagot adnál a sorozatra?

Balázs: 5 csillagot.

Bendegúz: 5 csillagot adnék

Máté: Természetesen 5 csillagot.

Nataniel: 5 csillagot adnék rá mert a világ legjobb könyvéről van szó.

Tamás: Naná, hogy 5.

Ajánlanád a barátaidnak, hogy olvassák el?

Balázs: Természetesen

Bendegúz: Igen, ajánlom

Máté: Igen. Szerintem mindenkinek tetszene.

Nataniel: Hát persze ,hogy ajánlanám. Mindenkinek a világon olvasnia kell a menőség toplista 1. helyezett könyvét.

Tamás: Igen.

 

Azt hiszem, a srácoknál jobb dolgokat én sem mondhattam volna a sorozatról. Innen is köszönöm! Remélem, hogy ezek után azok a gyerekek is kedvet kaptak Greg történeteihez, akik eddig nagy ívben elkerülték.

A sorozat a Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából jelent meg Magyarországon. Részei:

A wiki szerint lesz egy 11. rész is, ami várhatóan még ebben az évben megjelenik.

Még egy dolog. A regénysorozatból film is készült, aminek az angol nyelvű előzetesét itt megnézhetitek:

 

Ha tetszett a bejegyzés oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel, de akár követhetsz is a fenti “Kövesd a blogot” gomb megnyomásával.

Follow my blog with Bloglovin

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

