Bárcsak… Book tag

ReadiiiiingVajon hányszor hangzik el a szánkból az a szó: Bárcsak. Valószínű, hogy rengetegszer. Talán nem mondjuk ki mindig hangosan, de a kívánságaink, vágyaink folyamatosan fogalmazódnak meg a fejünkben. Mindannyiunkéban, kivétel nélkül. 

A könyves bárcsak listám is legalább olyan hosszú lehet, mint az egyéb kívánságaim. Ezek egy részét meg is osztom veletek a Bárcsak Book Tag kérdésein keresztül. A kérdéssort a Hagyjatok! Olvasok! oldalon találtam. A bloggerina válaszait ide kattintva olvashatjátok.


Benina1. Bárcsak kapott volna folytatást!

Nyugodtan elkönyvelhetem magam sorozatfüggőnek, mert manapság szinte csak sorozatokat olvasok. Pont emiatt gondolkodtam azon, vajon melyik regénynél örülnék, ha folytatást olvashatnék. Főleg, amikor tudom, hogy van, csak valamiért mégsem jön. Ez a legrosszabb. Benina Farkasok nemzetsége című sorozatát nagyon szívesen olvasnám tovább. Sajnos nem rajtam múlik, pedig de jó is lenne…

2. Bárcsak lenne egy spin-off sorozata!

Hmm…Nem tudom, mit írhatnék? Ezt a kérdést inkább passzolom, mert nem olvastam még spin-off-ot. De, ha nektek van valami jó kis javaslatotok, ne fogjátok vissza magatokat! Osszátok meg velem!

Justin_cronin_20123. Bárcsak több könyvet írna!

Szívem szerint kicsit átírnám a kérdést, ami így hangozna: Bárcsak több könyvét adnák ki magyarul… Bár, ha jobban belegondolok, nem tudom, hogy ebben az esetben kire esne a választásom, mert a magyar kiadók rengeteg nagyon jó külföldi írót hagynak parlagon heverni. 

De, ha az eredeti kérdésnél maradok, akkor a válaszom Justin Cronin. Eddig két könyve jelent meg. Egyik A szabadulás, másik pedig A tizenkettek címmel. Mindegyik regény olvasható már magyarul is. Mindkettő A szabadulás trilógia része. A harmadik, és egyben befejező regény előre láthatólag idén május végén fog megjelenni. Remélem, hogy hamarosan mi is olvashatjuk, mert tényleg nem szép látvány egy évek óta hiányos sorozat a könyvespolcomon. Az első részt 2010-ben vettem meg. Csoda, ha kicsit már türelmetlen vagyok?

4. Bárcsak ne vele jött volna össze!

Nehéz erre bármit is mondani. Az írók általában a lehető legjobb párosítást adják nekünk földi halandóknak, így ezt a kérdést is passzolom.

covers_3616305. Bárcsak máshogy ért volna véget!

Még tisztán emlékszem az utolsó ilyen könyves élményemre. Potyogtak a könnyeim és nem hittem el, hogy így ért véget a történet. Utoljára A dachaui varrónővel kapcsolatban kerített hatalmába ez az érzés. A regényt Mary Chamberlain írta és ha tehetitek, olvassátok el.

Edenb6. Bárcsak film készülne belőle!

Szinte minden regénnyel így vagyok, amit szeretek. Ezzel csak az a gond, ha végül mégis teljesül a vágyam és megfilmesítik, nem merem megnézni, nehogy csalódjak.

Julianne Donaldson, Edenbrook című regényét szívesen megnézném. Annyira bájos történet és pláne kosztümös. Imádnám. 

7. Bárcsak sorozat készülne belőle!

Na ez az amin nem kell gondolkodnom egy pillanatot sem. Igen, tudom, hogy tudjátok… Ez csak és kizárólag Nalini Egy világ két faj című sorozata lenne. Nem vagyok tévéfüggő. Sőt, nagyon ritkán nézem, de ha ebből sorozatot csinálnának, szinte rátapadék a képernyőre. Igazság szerint már azzal is bőven elégedett lennék, ha valamelyik kiadó folytatná végre a kedvenc sorozatom. Jelentkező… valaki… HAHÓÓÓÓ…

Clipboard02

De köztünk legyen szólva,bármelyik remek könyvsorozatot el tudnám képzelni tévésorozatként is. Gondoljatok bele, milyen remek lenne az FTT, vagy akár a Sötét Vadászok filmsorozat. Álom, édes álom.

8. Bárcsak egy szemszögből íródott volna!

Semmi bajom azzal, ha egy történetet több szemszögből írnak. Ilyenkor tényleg belelátok a szereplők fejébe. Én inkább azt nem szeretem, amikor könyvek sorozata jelenik meg ugyan arról a történetről, csak más szemszögből. Ezeket nem szeretem. Szóval egy könyvön belül jöhet a több szemszög.

csehov9. Bárcsak megváltoztatnák a borítóját!

Jó pár olyan könyv van, amit először csak azért nem olvastam el, mert nem tetszett a borítója. Ennek a fordítottja is igaz, amikor a borító miatt veszek meg egy regényt. De az eredeti kérdésre válaszolva, egyből bevillantak a matrjoska babák, amiket még évekkel ezelőtt láttam egy ismerős könyvespolcán. A kép szinte beleégett a retinámba Brrrr….

 

 

10. Bárcsak megtartották volna az eredeti borítót!

Néha nem értem, hogy a magyar kiadók miért térnek el olyan nagyon az eredeti borítótól. Tudom, hogy sokszor anyagi vonzatok miatt nem veszik át az eredetit, de legalább törekedhetnének a hasonlóságra. Van még egy nagy kedvencem, Sherrilyn Kenyon Sötét vadászok sorozata. Nem mondom, hogy rossz a magyar borító, de az eredeti ezerszer jobb. 

kenyon

11. Bárcsak ne is folytatódott volna!

Igen. Sorozatoknál elég sok “bárcsak” lehetőség akad. Én is belebotlottam egy két bárcsak ne folytatták volna regénybe. De ami örökre mély nyomot hagyott bennem, az a E.L.James Árnyalat Trilógiája, amit a harmadik rész után hagyni kellett volna. A Grey-t elkezdtem ugyan, de pár oldal után egyszerűen idegesített. Talán, egyszer nekiülök újra, de nem sok esélyt látok rá. 

Eddig tartott a Bárcsak… könyves tag. Ha tetszenek a kérdések, nyugodtan vidd őket.

Ha tetszett a bejegyzés oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel, de akár követhetsz is a fenti “Kövesd a blogot” gomb megnyomásával.

Follow my blog with Bloglovin

Reklámok

Bárcsak… Book tag” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Nekem egy “Bárcsak a létezéséről se tudtam volna soha” listám van, amint elsőnek a “Szürke 50” nevű borzadály trilógia szerepel.

  2. Szia Dia!!!
    Teljesen egyetértek veled a Grey megitélésében! Felesleges volt és idegesítő ugyan azt olvasni!
    Én ugyan végig olkvastam, de lassan ment!
    Szerintem sajnos az Arab is erre a sorsra fog jutni az Arab szeretője kötettel.
    Pedig annyira szerettem a Maffia trilógiát! Olyan jó stílusban írt az írónő!
    Az Arab kicsit nyögvenyelősebb,mert kedvem lenne folyamatosan péklapáttal átrendezni a gyönyörű arcát a kis önimádó, hímsoviniszta hercegecskének!
    Szép estét neked!!!
    Üdv!!
    Ildikó

Vélemény, hozzászólás?

