Könyvajánló – Sherrilyn Kenyon: Éjféli gyönyörök (Sötét vadászok #7)

covers_259978Kiadó: Ulpius-ház Kiadó, 2013
Oldalak száma: 396 oldal

“A nagyrészt görög származású Sötét Vadászok körében nem örvend nagy népszerűségnek a nemesi származására módfelett büszke római – Valerius.

Amikor a férfi találkozik a pimasz és csábító Tabitha Devereaux-val, aki nem más, mint a volt Sötét Vadász, Kyrian sógora, Val halálos ellensége, kapcsolatuk azonnal igen hevessé válik. A nőnek egyáltalán nem áll szándékában komolyan venni őt.

Amit Tabitha azonban igen komolyan művel, az a vámpírvadászat és a gyilkolás. Mindkettejüknek hamarosan szembe kell nézniük a legveszedelmesebb démonnal. A végső győzelemért Valnak fel kell adnia büszkeségét és meg kell tanulnia bíznia, hogy megvédelmezhesse Kyriant, azt a férfit, akit gyűlöl és azt a nőt, aki az őrületbe kergeti.”

Végre megjelent a sokunk által olyan régóta várt Sötét Vadászok sorozat nyolcadik része, aminek címe Bűnös éj. Legfőbb ideje, hogy én is végre megosszam veletek az Éjféli gyönyörökről készült könyvajánlót.

Nagyon lelkes vagyok amiatt, hogy ennek a nívós sorozatnak a további megjelenéseit átvette az Athenaeum kiadó. Hamarosan én is kapva kapok az alkalmon és beszerzem magamnak.

“Pedicabo ego vos et irrumabo”

Ismét egy érzelmekben nagyon gazdag részt kaphat az, aki elolvassa a hetedik részt. Úgy látszik, hogy még mindig nem fogyott ki Kenyon a sötét múltat bemutató történetekből. A mostani történet főhőse Valerius Magnus. Óh, igen, az ő neve ismerősen csenghet a sorozat rajongói számára. Elég sok utalás volt rá az előző részekben. Val nem más, mint az egykori római hadvezér és egyben Zarek féltestvére. Ha ez nem lenne elegendő, nem akármilyen közös múltja van Kyriannal.

val1-145x145Egészen eddig Zarek volt a sorozatbeli kedvenc hősöm – persze még ő sem érhet Ash nyomába – de amióta először elolvastam Valerius történetét, nem volt kétséges, ha voksolnom kellene, akkor ő nyerné el az egyik legszimpatikusabb Sötét Vadász címet. Bevallom őszintén, hogy eleinte kicsit elfogult voltam vele szemben és nem jó értelembe. A kegyetlen és könyörületre képtelen kapitánynak esélye sincs nálam. Nagyobbat nem is tévedhettem volna. Most is beigazolódott, hogy minden éremnek több oldala van és nem mindegy, hogy milyen szemmel tekintünk az igazság kútjába. Hogy ezt miért mondom? Aki olvasta a regényt, az pontosan tudja mire gondolok, aki pedig ez után fogja elolvasni, az hamar megérti.

“Minden emléknek három oldala van, Z: a tiéd, az övék és az igazság, amely valahol a kettő között van.”

Ha Valt jellemeznem kellene, akkor azt mondanám, hogy egy igazi, karót nyelt sznob, de mindössze ennyi rossz tulajdonságot tudtam felfedezni benne. Emellett egy végtelenül türelmes és önzetlen ember. Már ha embernek lehet nevezni egy Sötét Vadászt.

tabby-2-150x150A másik főszereplő Tabitha, akivel szintén találkozhattunk az előző kötetek alkalmával. Ő valahogy mindig megmosolyogtatott. Minden rosszból megpróbálja a lehető legjobbat kihozni.

“– Várj csak, várj, öcsi, én nem vagyok a szolgád, szóval velem szemben ne merd megütni ezt a hangnemet. Capisce?
– Saeva scaeva – motyogta Valerius az orra alatt.
– Saeve puer – vágott vissza Tabitha.
Valerius döbbenten nézett rá. – Te latinul sértegettél engem?
– Te sértegettél engem először. Nem mintha különösképpen sértene a „vad nőstény-ördög” megnevezés. Talán némiképp áltatás, de mégis, én nem vagyok az a típusú ember, aki egy sértést csendben eltűrne.
Ennek ellenére Valerius teljesen le volt nyűgözve. Rég találkozott utoljára olyan nővel, aki ismerte az anyanyelvét. Persze, nem tetszett neki különösebben, hogy félkegyelmű kölyöknek nevezték, de ez elárulta, hogy a nő nagyon intelligens volt.”

Az biztos, hogy a humora sok nehézségen segítette át eddig is. Egy végtelenül empatikus ember, aki nem habozik a végsőkig kiállni a saját meggyőződéséért.

Most mondhatnátok, hogy na megint csupán egy love sztorit kap az olvasó, de ez így nem igaz. Függetlenül attól, hogy az Éjféli gyönyörök Valerius és Tabitha története, én mégis erősebbnek éreztem a másik szálat, ami a jövő eseményeit vetíti előre. Apollymi küzdelme a szabadulásért, a démonok összeesküvései, Marissa jövője, de akár Asht és Nicket is említhetném. Minden esetre a harc elkezdődött és nem kevés izgalom vár ránk a jövőben.
Kenyon hozza azt a színvonalat, amit vártam tőle tőle. Izgalmas volt a cselekmény és nem ment át a túlzott romantikus enyelgésbe. Érdekes, izgalmas és humoros volt.

A sorozat itthon megjelent részei:

1, Álomszerető

2, Éjféli vad

3, Végzetes ölelés

4, Ördögi tánc

5, Angyali csók

6, Pokoli tűz

7, Éjféli gyönyörök

8. Bűnös éj

kenyon

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

