Könyvajánló – Victoria Green: Szív-hangok – Csak egy év

covers_370138Kiadó: Publio Kiadó, 2015

Oldalak száma: 244 oldal.

Formátum: Nyomtatott és
Elektronikus könyv

“Mindenki életében eljön egyszer az a személy, akiért mindent feladna. Vállalná a titkolózást, a megvetést, és a szenvedést. Még az életét is odaadná. Az igaz szerelem nem válogat. Hirtelen jön, és ha már belénk csapott nincs menekvés. Egressy Anna és Pálfi Zsolt kapcsolata nem mondható hétköznapinak. Az élet próbára tette őket, és minden akadályt legyőzve, a családi békét is felrúgva hitték, hogy van kiút. Út mely a fájdalmak és szenvedés útvesztőjén át, a boldogság felé vezet. Ahol végre megélhetik szenvedélyes szerelmüket, ahol már semmi nem nehezíti közös életüket. Bár elérték együtt a boldogság békés szigetét, valamiért mégsem ez, amit nekik szánt az ég. A Sors döntéseit olykor nehéz elfogadni. Vajon beteljesülhet a küzdelmekkel teli szerelmük miután a Sors árnyékot vet a boldogságukra? A Sors útjai kifürkészhetetlenek. Ha hiszel a ebben, ha úgy gondolod, hogy minden okkal történik, ha szereted a mindent elsöprő szerelmet, a váratlan helyzeteket, és a nehézségeket, akkor ez a könyv pont neked szól. A könyv, amely könnyet csal a szemedbe! A történet egy részét valós események ihlették.”

Április, a magyar írók hónapja a blogon. Ez annyit tesz, hogy csak magyar szerzők műveit olvasom ebben a hónapban. Hogy miért döntöttem így? Ennek több oka is van. Úgy érzem, hogy a hatalmas könyves választékban sajnos elvesznek a hazai szerzők művei. Persze mindig van egy-két felkapott író, de a többség reklám hiányában eltűnik a süllyesztőben. Most mondhatnátok, hogy akkor valószínűleg olyanok is a regények, de ez nem igaz. Rengeteg nagyon színvonalas írás nem kap kellő figyelmet. Talán segíthetek ezen egy kicsit. Ha legalább eggyel több ember kap kedvet az általam olvasott könyvekhez, akkor már megérte megírni ezeket a posztokat. 

A másik ok, hogy Április 21.-én kezdődik a XXIII. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál, amire én is kilátogatok, mint olvasó. Van egy harmadik ok is, amiért áprilisra esett a választásom. Nevezetesen, hogy ebben a hónapban ünneplem a születésnapom. Ez az én ajándékom magamtól magamnak. 

Bevallom, hogy mindig kíváncsivá tesznek az első könyves írók. Talán azért van ez így, mert az ismeretlenség miatt vakon repülök és nem tudhatom, hogy mire számíthatok tőlük.Valahogy úgy kell ezt elképzelnetek, mint amikor váratlan meglepetést kaptok. Nincs különösebb alkalom és nem tudod, vajon mit is rejthet a gyönyörűen becsomagolt ajándék. Biztos ti is ismeritek az izgatottságnak ezt a fajtáját. Valahogy így voltam ezzel én is, amikor megkeresett Victoria Green, hogy elolvasnám-e a Szív-hangok című regényét. Mielőtt igent mondtam volna, gyorsan elolvastam a fülszöveget a Moly.hu-n. Még jobban felkeltette az érdeklődésemet, hogy nem nagyon találtam róla sem értékelést, sem ajánlót így igazán vakon rábízhattam magam a könyvre. Igent mondtam. Innen is köszönöm az írónőnek, hogy elküldte nekem a könyvét. 

“Az élet nem áll másból, mint döntések sorozatából. Honnan tudhatnánk előre, mikor döntünk helyesen? Mindig minden okkal történik…”

Rengeteg dolog volt, amiért azt mondom, hogy érdemes elolvasni Victoria Green regényét.

A cím miatt először azt hittem, hogy egy sima és egyszerű meglátni és megszeretni történetet kapok, ami a “boldogan éltek, míg meg nem haltak” véggel fog befejeződni. A prológus elolvasásakor még mindig ezt hittem. Kellemesen peregtek a betűk és egy könnyed kikapcsolódásnak ígérkezett. Mégis azt kell mondjam, hogy nem teljesen ezt kaptam. De tudjátok mit? Ennek én örülök a legjobban! Egyszer sem volt olyan érzésem, hogy Óóóó, ezt én már valahol olvastam! 

VG

Forrás: Victoria Green facebook oldal

A regény elején éreztem még a kezdeti bártortalanságot. Kicsit kívülállónak éreztem magam. Bár még akkor sem untam a történetet, de nem ragadott magával annyira, mint a regény második fele. Mintha Victoria Green az oldalak előrehaladtával egyre bátrabbá vált volna. Már nem peregtek olyan gyorsan az események és az érzelmekre is nagyobb hangsúlyt fektetett. És engem is egyre jobban érdekelt Anna és Zsolt jövője. 

“Eddig csak bolyongtam a világban, keresve az igazit, és mikor megtaláltam, közelebb volt, mint gondoltam.”

Nagyon megkedveltem a főszereplőket. Amolyan szomszéd srác, szomszédlány típus mind a kettő. Nincsenek túlbonyolítva, de azért nem is egyszerűek. Pont olyan hétköznapi emberek, mint bármelyikünk. 

A legnagyobb meglepetést mégis a regény vége okozta. Olyan csavart kaptam a a könyv második felében, amire tényleg nem számítottam. Tudom, hogy az olvasók általában nem szeretik ha nincs boldog befejezés – én is ezek közé tartozok – de Victoria Green úgy tálalta ezt, hogy azt kell mondanom: igen, ez így volt jó. Ettől vált igazán egyedivé a regény. Egyáltalán nem volt klisés zárás, sőt! De nehéz bármit mondani a regényről úgy, hogy spilermentes legyen.

Nem hosszú a regény, akár egy nyugodt délután is elegendő az elolvasásához, csak sajnos nekem ez nem adatott meg… Talán a hosszúsága és az események sokasága miatt éreztem az elején úgy, hogy egy-két részletet, jelenetet alaposabban is ki lehetett volna dolgozni, ám ezért kárpótolt a regény második fele De ez ne riasszon el benneteket, mert tényleg egy jó történetet kap az, aki elolvassa. Egyet megígérhetek, hogy egyáltalán nincs kiszámítható végkifejlet.

Ha ez sem keltette fel az érdeklődéseteket, akkor az alábbi trailer biztosan meggyőz benneteket:

 

A regényről és a folytatásról többet megtudtok, ha meglátogatjátok Victoria Green blogját, vagy facebook oldalát

Olvassatok minél több könyvet magyar szerzőktől!

Ha tetszett a bejegyzés oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel, de akár követhetsz is a fenti “Kövesd a blogot” gomb megnyomásával.

Follow my blog with Bloglovin

Reklámok

Könyvajánló – Victoria Green: Szív-hangok – Csak egy év” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet! Jó volt olvasni ennek a posztnak a sorait. A mosoly az arcomra ragadt. 😀 ♥

Vélemény, hozzászólás?

