Könyvajánló – Gerda Green: Fenevadak Erdélyben

covers_346369Kiadó: Publió Kiadó, 2015

Oldalak száma: 238 oldal

Elérhető formátum: Nyomtatott könyv, Elektronikus könyv

“A Fény és förtelem és A kék macska című krimikből jól ismert Szepesi Herold és Báthory Olga nyomozópáros ezúttal elhagyják Budapestet.

Barátaik, Róbert és Ilonka összeházasodnak, és Erdélybe utaznak nászútra. Herold Párizsban szakmai találkozón vesz részt, így Olga egyedül marad otthon. Nyár van és uborkaszezon, Olgának ezért nem sok kalandban van része, míg el nem olvassa Ilonka levelét. Barátnője egy különös nagyasszonyról, a különc viselkedésű Szentkirályi Ágnesről számol be, aki szintén vendége az erdélyi nyaralóhelynek. A nyomozólány, arra gondolván, Jánossy Alfréd rendőrhadnagy barátja szavait idézve, hogy „a bűn soha nem alszik”, elhatározza, hogy ő is felkerekedik és elutazik Szovátára, Erdélybe. Szeretné közelebbről is szemügyre venni ezt a furcsa nagyasszonyt, akinek személyisége igencsak felkeltette a kíváncsiságát.

Erdély festői környezetében és tájain semmi sem az, aminek látszik. Hőseinknek egyesült erővel ismét sikerül egy vérfagyasztó bűnügy kusza szálait apránként kibogozni, miközben a helyi kulturális sajátosságokba is betekintést nyernek és Olgát sem hagyja cserben intuitív ösztöne. Kultúra, erotika, horror, nyomasztó éjszakák és nappalok váltogatják egymást.

A könyvet Nyári Eszter grafikusművész illusztrációi és nagyszerű borítója díszítik, míg a kiadást újból a Publio Kiadó jegyzi.”

Még mindig tart nálam a Magyar Írók hónapja. Egy újabb magyar regényt hoztam nektek, és bármilyen meglepő, ismét egy krimit. Nem, nem őrültem meg. Ha már A téboly kertje annyira elvarázsolt, akkor úgy stílusos, ha folytatom kalandozásomat ebben az általam olyan igazságtalanul mellőzött műfajban. Na, ne ijedjetek meg olyan nagyon. Végleg soha nem fogok lemondani egy kis romantikusról, történelmiről, vagy akár fantasztikus regényről.

Még teljesen nem körvonalazódott a fejemben, hogy mely regényeket olvassam és ajánljam nektek ebben a hónapban, amikor egy nagyon kedves hangvételű üzenetet kaptam Kocsis Nagy Noémitől, vagyis írói álnevén Gerda Greentől. Megkérdezte, hogy nem olvasnám-e el a Fenevadak Erdélyben című regényét. Elolvastam a fülszöveget, és ugyan kicsit bizonytalan voltam, de belevágtam, lesz, ami lesz alapon. Bár a fülszöveg sokat nem árult el számomra a történetről és az ezt megelőző regényeket sem olvastam, de a borító kellően ütősre és figyelemfelkeltőre sikerült.

GGTalán nem véletlen, hogy az első kellemes meglepetést nem maga a történet, vagy a stílus okozta, hanem az illusztrációk. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én általában a könyvek elején lévő “Köszönöm” szöveget nem szoktam elolvasni. Úgysem nekem szól, hiszen nem vagyok sem családtag, sem barát, vagy tesztolvasó, még szerkesztő és korrektor sem. Pedig, ha elolvastam volna a Fenevadak Erdélyben Köszönetnyilvánítását tudtam volna, hogy egy képekkel illusztrált regénnyel van dolgom. Nem is emlékszem, hogy olvastam-e olyan nem ifjúsági regényt, amiben képek lettek volna. Szóval alaposan meglepődtem. Tudom csúnya dolog, és poéngyilkos is lehet, de nem tudtam ellenállni és gyorsan végigpörgettem az oldalakat. Az összes képet megnéztem még mielőtt a történetet elolvastam volna. Nyári Eszter grafikusművész képei egytől-egyig remekül illeszkednek a regényhez és jelentősen egyedivé varázsolták a könyvet.

1310638394 A másik kellemes meglepetés maga a történet és a helyszínek. Nagyon részletesen kidolgozott krimit kaptam, ahogy a helyszíneket is jól bemutatta az írónő. Sajnos soha nem jártam még Erdélyben, de a szüleim igen. Láttam pár képet, amiket a kirándulásaik alatt készítettek. Hogy jártak-e például a Medve-tónál elhelyezkedő Szovátán? Nem tudom, de Noémi leírása alapján, akár lehetséges is. De Kolozsváron megfordultak és biztos vagyok benne, hogy egy-egy leírásból rá ismernének a regény helyszíneire.

“Olga mindig szerette azokat a városokat, amelyeket hegyek vesznek körül, mert úgy érezte, a történelem során, a városfalak nyújtotta védelmen túl ez a hegyek alkotta falak segítették a lakosságot az önvédelemben. A napfény úgy esett a házfalakra, hogy a sárga vakolat egészen élénk sárgának, az okker mély okkernek és a bordó cseréptetők pedig sötét bordónak, jó minőségű vörösbor színűnek hatott. Szemben, a folyóval párhuzamosan hosszan nyúlt el a Sétatér.”

Az egész történet gördülékeny, könnyen olvasható és kellően izgalmas, ahogy a szereplőket is könnyedén el tudtam képzelni. Bár az előző két regényt, a Fény és förtelmet és A kék macskát sem olvastam, mégsem volt hiányérzetem. 

Ami miatt mégis kicsit csalódott voltam, azok a szereplők. Valahogy sem Olgát, sem Heroldot nem sikerült igazán megkedvelnem. Nem tudom, de egyikük sem lett a szívem csücske. Valamiért nem kerültek közel hozzám, de ettől eltekintve izgalmas percekben, órákban volt részem. A megfelelő helyeken elhelyezett csavarok gondoskodtak arról, hogy ne unatkozzak.

Kinek ajánlom a könyvet? Mindenkinek aki szereti az eseménydús, fordulatokkal teli krimiket, mert hogy fordulatokban bővelkedett, az biztos. Ti sem fogtok unatkozni egy percig sem, ha elolvassátok a Fenevadak Erdélybent.  

Kocsis Nagy Noémi, alias Gerda Green könyveit megtaláljátok a Publio kiadó oldalán, de elektronikus formában minden nagyobb webáruházban elérhetőek. Noémi írói oldalán pedig sok érdekességet is megtudhattok róla és a regényeiről. Személyesen is találkozhattok vele a XXIII. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválon, ahol április 23.-án dedikálni is fog.

12961548_1269612919719594_4400086028392375565_n

Ha tetszett a bejegyzés oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel, de akár követhetsz is a fenti “Kövesd a blogot” gomb megnyomásával.

Follow my blog with Bloglovin

Reklámok

Könyvajánló – Gerda Green: Fenevadak Erdélyben” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

