Könyvajánló – Sherrilyn Kenyon: Bűnös éj (Sötét Vadászok #8)

Sins-of-the-Night-181x292Kiadó: Athenaeum Kiadó, 2016

Oldalak száma: 336 oldal

“A Sötét Vadászok birodalmában még a halhatatlan rosszfiúknak is be kell tartaniuk a becsületkódexet: Nem árthatsz az embereknek. Nem szívhatsz vért. Nem lehetsz szerelmes.
Néha egy-egy Sötét Vadász mégis azt hiszi, hogy ő a Törvény fölött áll. Ekkor jövök én. Hogy ki vagyok? Az, akitől még a rettenthetetlenek is félnek. Ha megszeged a törvényt, az én haragom sújt le rád. Az én szívemet nem lehet meglágyítani. Könyörtelen vagyok, nincsenek érzéseim.
Legalábbis ezt hittem, amíg nem találkoztam egy Sötét Vadásznővel. A neve Danger. Veszély. Ez nem csupán a neve, hanem maga az élete. Nem bízik bennem, de nem hibáztathatom ezért. Egyedül ő tudja, miért jöttem: hogy bírája, esküdtszéke és valószínűleg hóhéra legyek a barátainak. Csak Danger segíthet, hogy néhányuk megmeneküljön. Nélküle mind meghalnak.


Dangereuse St. Richard halálos őrület a számomra. Van benne valami, ami feléleszti rég halottnak hitt szívem. De a gonosz elleni harcban az emberiség egyetlen reménye, ha teljesítem a kötelességemet. Ám hogyan tehetném, ha ezzel fel kell áldoznom az egyetlen nőt, akit valaha szerettem?”

covers_381856 (1)Egyik szemem sír, a másik nevet. Tudom, kicsit drámaian hangzik, de ez az igazság. Boldog vagyok, miért az Athenaeum Kiadó nem hagyta veszni Kenyon nagysikerű Sötét vadászok sorozatát és az Ulpius-ház bukását követően átvették a sorozatot. Hogy miért sír a másik szemem? Mondja már meg nekem valaki, hogy lehet egy ennyire jó sorozathoz tartozó regénynek ennyire rossz borítót készíteni? Ezt most tényleg komolyan kérdeztem. Tényleg nem értem és jó lenne, ha valaki elmagyarázná nekem. Oké. Tudom, hogy eredeti borítót külföldről átvenni költséges dolog. Olcsóbb hazai tervezőkkel elkészítetni az itthoni verziót. De könyörgöm, ennek nem sok köze van sem a sorozathoz, sem az adott regényhez. Aki olvasta a regényt, az pontosan tudja, kevés esély van arra, hogy Danger csipkés selyemkombinét vegyen fel akár a vadászathoz, akár az ágyba. Akkor már inkább egy szürke agyonmosott flanelpizsama.

A Könyvfesztiválon meglátogattuk a kiadó standját is, ahol természetesen a ott voltak a Bűnös éj példányai is. Míg a sorunkra vártunk a pénztárnál megjegyeztük a pult mögött álló hölgynek, hogy Kenyon és a Sötét vadászok ennél azért sokkal többet érdemelnek. Nagyon kedves volt a hölgy és elmondta, hogy sokan megkeresték már őket a borítóval kapcsolatban. Tudják, hogy ez most nem volt jó választás.

Reméljük a következő rész szemrevalóbb lesz. Egyébként a bejegyzés elején látható borítót Sherrilyn Kenyon oldaláról szedtem le. Az e-könyv ezzel a borítóval tölthető le. Hát nem sokkal szebb?

“A halál örökké ott gomolygott az alvilági birodalom termeiben, messze az emberiség világától. Itt nem kísértett. Itt lakott. Itt maga a halál volt a természetes létállapot.”

Sajnos nem ez a sorozat legjobb része, sőt. Talán ez a rész nyerte el legkevésbé a tetszésemet, pedig maga a sztori kifejezetten jó, csak kicsit összecsapottnak éreztem. Még szerencse, hogy mindenkit óva intek attól, hogy össze-vissza olvassa a Sötét vadászok részeit. Aki a Bűnös éjig eljutott, azt már biztos megfertőzte Kenyon és egy gyengécskébbre sikeredett könyv nem fogja eltántorítani a folytatástól. Ettől függetlenül Sherrilyn Kenyon világa továbbra is fogva tart.

“Soha semmit nem dönt el végérvényesen a sors. Egyetlen pillanat megváltoztathat mindent. Egy meleg, napsütéses reggelen is támadhat egy apró fuvallatból hurrikán, amely mindent elpusztít, ami az útjába kerül.”

A Bűnös éj története nem New Orleansban, hanem Észak-Mississipiben játszódik. Emiatt kicsit hiányzott a jól megszokott régi társaság. A régi szereplők közül csupán Acheronnal és Simivel találkozhattam. De az, hogy Ashről, a démonokról és Simi származásáról is sokkal többet megtudhattam, az kárpótolt mindenért.

alexion-145x145Alexiont és Dangert, a két főszereplőt nagyon megszerettem és remélem hébe-hóba még találkozom majd velük a későbbiekben, ahogy Xirenával is. Alexion egy…, hmm. nos…, ő…, hogy ki is valójában? Arra igazán nem jöttem rá. Ő Alexion, az Alexion. Maradjunk abban, ahogy maga is magyarázta. Ő Ash fegyvernöke. Persze aki elolvasta az tudja, hogy ez közel sem így van, de aki rájött, hogy pontosan ki is, mi is ő, az legyen olyan kedves és keressen meg – Itt jegyzem meg, nem az érdekel, hogy a múltban ki volt ő, mert az megvan, hanem mi is az Alexion. –  Az kevés, ha azt mondod ő Halál Angyala. Ez gyenge jellemzés lenne. Érzéketlen, kíméletlen, mégis ad egy esélyt mielőtt lesújtana. Mert nem minden fekete, vagy fehér és Alexionnál jobban senki sem tudja, hogy mi következik a halál után. Több, mint egy árny, vagy Sötét Vadász, vagy démon. Villámgyors és brutálisan őszinte. Egy elfeledett sötét vadász a múltból, aki kétszer is meghalt, mégis itt van. Ugye, hogy mégsem olyan egyszerű a képlet?

“Vannak csodás napok és pocsék napok. A Sötét Vadász késő éjjel, amikor senki sincs mellette, nagyon magányos. Néha elgondolkodik, helyesen döntött-e, vagy elhamarkodottan, bosszúvágyból kötött rossz alkut.”

13_english1-145x145Dangereuse St. Richard egy francia színésznő és egy francia nemesember életvidám lánya. Szerette az életet. De a francia forradalom mindent elvett tőle. Danger maga a veszély. Gyors, kemény, cinikus.  Nincs senki, akiben teljesen, minden fenntartás nélkül megbízna. A regény érdekessége, hogy Danger az első női vadász, aki saját regényt kapott. Én igazán megszerettem a karakterét.

A nagy kedvencem továbbra is Simi. Imádom a “nőt”. Újabban azon kapom magam, hogy Acheron mellett, Simi felbukkanásait várom a legjobban. A csillogó csecsebecsék iránti rajongása mindig megnevettet.

“… a műsorban megszólalt egy telefonáló.
– Helló! – csiripelte egy éneklő női hang.
– Ó, üdv, Miss Simi – köszönt a műsorvezető. – Örülünk, hogy ismét velünk van.
– Ó, köszönöm – mondta Simi. – Imádom a csillogó csecsebecséket. Rengeteget akarok belőlük! Mennyi kapható most? Szóljatok a többi vevőnek, hogy vegyenek mást, a Diamonique mind a Simié! Vadiúj hitelkártyám van, alig várja, hogy felavassam.”

A mellékszál továbbra is a Kenyon által teremtett világ. Pont olyan, mint a sajátunk, csak épp több faj létezik benne. Kicsit durvább és összetettebb, de ettől olyan izgalmas még így a nyolcadik könyv után is. Sherrilyn Kenyon az egyik legtehetségesebb író, akit hatalmas fantáziával ajándékozott meg a sors.. Olvassátok! De szigorúan a kellő sorrendben. Nem fogjátok megbánni.

A sorozat itthon megjelent részei:

1, Álomszerető

2, Éjféli vad

3, Végzetes ölelés

4, Ördögi tánc

5, Angyali csók

6, Pokoli tűz

7, Éjféli gyönyörök

8. Bűnös éj

kenyon

 

Ha tetszett a bejegyzés oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel, de akár követhetsz is a fenti “Kövesd a blogot” gomb megnyomásával.

Follow my blog with Bloglovin

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

