Havi összefoglaló – Április, 2016

9690386bc44ba4c56b1764b271af708aImádom az áprilist. Minden évben ez az első hónap, amikor azt érzem, hogy újra kezdek feltöltődni. Vége a borongós, hideg téli napoknak. Süt a nap, csiripelnek a madarak, kinyílnak az első tulipánok. Azt tudtátok, hogy ezt a hónapot Mars kedveséről, Venusról nevezték el? Venust latinul Aperirének hívták. A név a latin aperire szóból ered, ami megnyitni magyarul. Én is így érzem magam. Mintha újra feléledtem volna.

Rengeteg élmény ért áprilisban amik közül jó pár könyves vonatkozással bír. Gőzerővel dübörgött a III. Magyar Könyvek Viadala, ahol az év legszebb borítója díját mindjárt a hónap első napján ki is osztották. Nem fogok végigmenni a kategóriákon, de ezt meg kell említenem, mert az egyik nagy kedvencem. Böszörményi Gyula, A Rudnay gyilkosságok című regényének borítója nyerte, amit Magocsa-Horváth Évi tervezett. Minden kategória helyezettjének és jelöltjének gratulálok.

Igazi hörcsög módjára viselkedtem áprilisban. Csak úgy özönlöttek a különböző regények a könyvespolcomra. Ez első sorban az idei Könyvfesztiválnak volt köszönhető. Szépen gyarapodott a gyújteményem, számszerint 21 új regénnyel. Többségüket vásároltam, de akadt olyan, amit barteleztem más magyar íróval, vagy épp ajándékba kaptam. Bármi módon is kerültek hozzám, mind nagy-nagy becsben tartott darabja a gyújteményemnek. Ezzel csak az a baj, hogy a várólistámat nem hogy csökkentettem volna, hanem még tovább növeltem. A beszerzett könyvek listáját egyébként a bejegyzés végén találjátok. Ide kicsit hosszadalmas lett volna fülszöveggel kigyűjteni. Ízelítőnek legyen elég ez a kép a borítókról, ami szerintem szemet gyönyörködtet.

polc1polc2

Még egy fontos eseményt érdemes megemlítenem, ami áprilishoz kötődik. Úgy gondoltam, hogy ebben a hónapban csak magyar írók tollából született regényeket olvasok. Ehhez is tartottam magam és cseppet sem bánom. Sőt, így visszatekintve szégyellem, hogy nem fordítok rájuk annyi figyelmet, mint amennyit megérdemelnek. Igazi gyöngyszemeket sikerült találnom. Olvastam romantikusokat, két krimit is, ami ritkaság számba megy nálam. Örömmel léptem ki a komfort zónámból és nagyon élveztem ezt a szellemi kalandot. Gyakrabban kellene ilyen jellegű hónapot tartanom, vagy legalábbis gyakrabban kellene hazai írók műveit olvasnom.
Ehhez kapcsolódott az e havi nyereményjáték, amiben kértelek benneteket, hogy hozzászólásban jelöljétek, melyik volt az utolsó magyar könyv, amit olvastatok. Meglepő volt átnézni a hozzászólásokat. Azt gondoltam, hogy szinte kivétel nélkül mindenki a ma divatos magyar írókat fogja felsorolni. Nagyobbat nem is tévedhettem volna. Persze ők is jelen vannak, de írtátok Vavyan Fablet, Szabó Magdát, Lakner Artúrt, és még sorolhatnám. Ami ennél is meglepőbb volt, hogy van olyan köztetek, aki az én regényemet említette. Nagyon jól esett. Sajnos nem ő nyerte a dedikált könyvet.
Mint említettem, csak magyar vonatkozású regényeket olvastam. Többségükről ajánlót is hoztam nektek.

Az alábbi regényeket olvastam Április hónapban:

Victoria Green: Szív-Hangok (Csak egy év)

Bleeding Bride: A téboly kertje

Gerda Green: Fenevadak Erdélyben

Anne L. Green: Eltitkolt múlt

Becca Prior: A tanítvány

Egri Zsanna – Hauser Tamás – Kocsis Nagy Noémi – Violet C. Landers – Saláth Barbara – Szamilák Tünde – Tiszlavicz Mária: Egy őrült történet

Lázár Ervin: A Négyszögletű Kerek Erdő

Igaz az utóbbi kettőről nem született bejegyzés a blogon, de azt kell mondjam, igencsak színes volt az áprilisi palettám.

Végezetül a 2016 áprilisi, szerzemények:

Alice Hoffman: Galambok őrizői
Anita Wekker: Könnyező Ciprus
Anne L. Green: Eltitkolt múlt
Anthony Doerr: A láthatatlan fény
Becca Prior: A tanítvány
Clélie Avit: Je suis là – Itt vagyok
Danny Wallace: Hamish és a RémDermesztők
David Levithan – John Green: Will & Will
Diana Gabaldon: Outlander – Az utazó
Egri Zsanna – Hauser Tamás – Kocsis Nagy Noémi – Violet C. Landers – Saláth Barbara – Szamilák Tünde – Tiszlavicz Mária: Egy őrült történet
Gerda Green: Fenevadak Erdélyben
Jeanne Willis: Pingvinshow
Jeannette Walls: Az Ezüst Csillag
Jennifer Ashley: A tökéletes nevelőnő
Nicolas Barreau: A világ végén megtalálsz
Nicolas Barreau: Álmaim asszonya
Samantha Hayes: Míg enyém leszel
Sherrilyn Kenyon: Bűnös éj
Sylvia River: Reményhajsza
Sylvia River: Reményhajsza II.
Sylvia River: Reményhajsza III.
Vélemény, hozzászólás?

