Bloginterjú – Becca Prior írónő

QJBe5PJ-

Tagadhatjuk, becsukhatjuk a szemünket, elfordíthatjuk a fejünket, de tény, hogy az erotikus irodalom fénykorát éli. Jó és kevésbé jó regények, regénysorozatok születtek az elmúlt években. Van aki visszautasítja, van aki nyíltan vállalja ezeket a könyveket. Bárhonnan is nézem, az erotikus történetek folyamatosan ott vannak a könyvterjesztők, webshopok toplistáin, ahogy megtalálhatóak a külföldi és hazai vezető bloggerek oldalain is.

Becca Prior, A tanítvány című regénysorozata akár egy átlagos erotikus sztori is lehetne. Mondom, lehetne, de nem az. Itt nem egy hagyományos férfi-nő kapcsolatát ismerheti meg az olvasó, hanem két fiatal férfi kibontakozó szerelmét és egymás iránti szenvedélyét.

Becca Prior regénye tökéletes választásnak bizonyult arra, hogy elmerüljek az LMBT (Leszbikusok, Melegek, Biszexuálisok és Transzneműek) regények műfajában. Tetszett A tanítvány. Nagyon is. Ezért megkerestem Beccát, hogy válaszolna-e a kérdéseimre és:  válaszolt!

– Nemcsak Magyarországon, de világszerte nehéz elsőkönyves íróként egyik napról a másikra berobbanni a köztudatba. A tanítvánnyal, ami tavaly jelent meg, neked mégis sikerült. Így utólag visszatekintve, mennyire volt nehéz az indulás?

Becca Prior: Nem hiszem, hogy berobbantam volna a köztudatba. Egy pici kiadó, csak neten rendelhető könyvével, azt hiszem, nem is lehet. Ettől függetlenül nagyon büszke vagyok arra, amit egy év alatt elértünk. Megjelent a harmadik könyvem, egyre többen olvassák, szeretik őket, és lassan – nagyon lassan -, talán bekerülünk a köztudatba is. Meleg, erősen erotikus tartalommal ennél többet az itthoni piacon nem is reméltünk.

–  Az utóbbi években fénykorukat élik az erotikus regények. De bármilyen felvilágosult korban is élünk, még mindig nehezen fogadjuk el azokat, akik mások, mint a nagy átlag. Honnan jött az ihlet, hogy papírra vesd Harry és Lewis nem épp hétköznapi történetét?

Becca Prior: Ha a kérdés arra vonatkozik, hogy miért melegregénybe vágtam a fejszém elsőkönyves íróként, akkor egyszerű a válasz: nem tudok heterót írni. Tudom, ez hülyén hangzik, de nekem csak meleg történetek mennek a fejemben. Valami rosszul lett bekötve, azt hiszem:) Másoknak pont az a furcsa, ami nekem természetes. Bármikor tudnék ezer könyvötletet kitalálni ebben a témakörben, de ha egy hetero szerelemről kellene regényt írnom, meg lennék lőve, annyi szent.

–  Értek, érnek támadások a regényed témája miatt?

Becca Prior: Bevallom, sokat készültem arra, hogy a meleg, erotikus tartalom miatt támadni fognak, de eddig semmilyen atrocitás nem ért emiatt. Kaptam már hideget, meleget, de egyiket sem az erotikus jelenetek okán, és ez engem is teljesen meglepett.

–  A Tanítvány váltakozó szemszögből, E/1-ben íródott. Mennyire volt nehéz egy nőnek férfiként gondolkodni? Volt valaki, akinek írás közben kikérted a tanácsát?

Becca Prior: Az az igazság, hogy nem. Öntörvényű vagyok, makacsul ragaszkodom az elképzeléseimhez, és nagyon gyorsan dolgozom. Pár hét alatt megírok egy könyvet, és semmit nem tervezek előre. Egyedül a Stockholm-szindróma vége okozott némi fejtörést, és rá kellett jönnöm, hogy a sokszereplős, bonyolult történetek nem igazán fekszenek nekem, egyszerűen azért, mert elfelejtem, mit írtam pár száz oldallal korábban, és nem tudom, elvarrtam-e a szálakat. Az olvasószerkesztőim nélkül, ez a regény egy katyvasz lett volna (innen is ezer hála és köszönet!!).

–  Jelöltek a III. Magyar Könyvek Viadalán, mint elsőkönyves írót. A második legtöbb szavazatot kaptad, amihez gratulálok. Mit éreztél, amikor megtudtad az eredményt.

Becca Prior: Hitetlenkedést… 🙂
Teljesen ledöbbentem, mert mint már mondtam, az én könyveim nem jelentek meg országos terjesztésben, könyvesboltban eddig nem lehetett megvenni őket, tehát nagyon kevesen tudtak róla egyáltalán. Ennyi szavazatra álmomban sem mertem gondolni. Nagyon hálás vagyok az Olvasóimnak, és még most is alig tudom elhinni ezt a fantasztikus eredményt. Nagyon nagy megerősítés ez nekem, hogy igenis van értelme ilyen könyveket írni, mert van, aki szereti, elismeri. Már az döbbenet volt, hogy a válogatott bloggerek, akik a hazai könyves blogokat vezetik, jelöltek erre a címre. Nagyon nagy megtiszteltetés ez nekem.

–  Saját standdal voltál kint az idei Könyvfesztiválon – itt jegyzem meg, hogy az én dedikált példányom is onnan van ☺ . Milyen érzés volt íróként részt venni az eseményen? Mi volt a leggyakoribb kérdés, amit az olvasóid feltettek?

Becca Prior: A stand a kiadómé volt, és csak véletlen egybeesés, hogy egyelőre csak az én könyveim sorakoztak a polcokon 😉 . De ettől függetlenül egy újabb, hihetetlen tapasztalás volt. Nagyon sok élmény, soha el nem felejthető találkozások. Imádtam az olvasóimmal személyesen beszélgetni, hisz eddig nem volt alkalmunk erre, pedig sokukkal szinte napi kapcsolatban vagyunk. Én nem vagyok igazi író, így szükségem van az ő visszajelzéseikre, és hála az égnek, sokan meg is teszik a kedvemért, hogy olvasás közben leírják a gondolataikat. Ez nekem többet ér sok “szakavatott” kritikánál. Elsősorban az érdekel, az igazi olvasóim mit gondolnak a könyveimről. Az álkritikusok véleményére kevésbé adok…:)
A leggyakoribb (szinte kötelező) kérdés: Mikor jelenik meg A tanítvány harmadik része?

–  Már rendelhető a Stockholm-szindróma című regényed. Mennyiben más ez a történet, mint A tanítvány sorozat? De kérdezhetem úgy is, hogy mennyire durvult be Becca Prior?

Becca Prior: Nos, azt hiszem, semmivel sem durvább, mint A tanítvány sorozat. Kicsit pergőbb, több a szereplő, más a közeg, de alapjaiban mégis hasonló, mert nem tudok kibújni a bőrömből. Javíthatatlan romantikus vagyok, és bár néha muszáj voltam megacélozni magam, hogy igazi konfliktusokról, emberi tragédiákról írjak, mert a témaválasztás megkövetelte, a főszerep mégis az érzelmeké. Én nem tudok kameraszemszögből írni, anélkül, hogy megmutassam a belső vívódásokat, felépítsem a karaktereket. A szex pedig szex. Azt sem tudom durvábbra, vagy finomabbra venni. Aki olvasott már tőlem, az tudja, miről beszélek. 😉

–  Hamarosan itt a Könyvhét. Készülsz valamivel az olvasóknak? Találkozhatnak veled személyesen is?

Becca Prior: Most jelent meg a harmadik könyvem, így a nyár most az írásról szól. A Könyvhétre nem megyünk ki, de talán majd jövőre. Készülünk az őszre, A tanítvány folytatására, és ha minden összejön, talán valami meglepetés is belefér még ebbe az esztendőbe.

Ezzel most nagyon felcsigáztál. A többi rajongóval együtt kíváncsian várom a folytatást.

Köszönöm az interjút.

Becca Prior eddig megjelent regényei:

covers_388138covers_370060covers_340829

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

