Könyvajánló – Anita Wekker: Könnyező Ciprus

covers_386610Kiadó: Magánkiadás, 2016

Oldalak száma: 224 oldal

Elérhető formátum: Nyomtatott könyv, E-könyv

“Egy meleg, kora őszi reggelen Pantelis Baltoumas nyomozót különös esethez hívják. A zakynthosi Navagio-öbölben egy női holttestet találtak a hajóroncs mellett. Az áldozat kilétére hamar fény derül, mikor a férj azonosítja az elhunytat. Pantelis határozottan gyilkosságra gyanakszik, ami a vizsgálatok során be is igazolódik. Az eset nagy visszhangot kelt a görög sajtóban, a lakosság körében pedig az a szóbeszéd járja, hogy a hajóroncs egykori kapitányának szelleme végzett a magyar lánnyal, Hannával. Pantelis nem hisz a kísértetekben, és mindent megtesz, hogy kézre kerítse a valódi elkövetőt, azonban a nyomozást tovább nehezíti, hogy mindeközben saját démonaival is meg kell küzdenie.”

Ez a 14. magyar regény, amit idén olvastam. Nem rossz szám és újra megbizonyosodtam arról, hogy kimondottan szórakoztató is lehet kortárs magyar írók regényét olvasni.

Ami pedig számomra pozitív, hogy ismét fogtam magam és látogatást tettem a krimi műfajába. Wekker Anita regénye is kalandos utat tudhat a könyvespolcomon. Szánom bánom, de megfeledkeztem a regényről, amit az írónő tavasszal küldött át nekem. Úgy látszik egyre feledékenyebb vagyok, vagy talán a szétszórt a jó szó rám.  Bár az is tény, hogy halmokban sorakoznak az elolvasatlan könyvek a valós és virtuális könyvespolcomon. Ahogy az is tény, hogy a jó időnek, a nyárnak, és a rengeteg programnak köszönhetően én is kevesebbet olvasok. Ezt most nem magyarázkodásnak szánom, csak úgy kijött belőlem.

Na de a lényeg, hogy kezembe vettem a Könnyező Ciprust és jól tettem. Ha olvastok könyves blogokat, akkor bizonyára nektek is feltűnt, hogy a bloggerek két csoportra oszthatók. Az egyik csoport, akik egyáltalán nem olvasnak kortárs magyar íróktól, a másik pedig, akik inkább előnyben részesítik a már befutott mai magyar írókat. Kevés olyan blogger van, akik rendszeresen olvasnak elsőkönyves, vagy nem annyira felkapott íróktól.
Bele lehet menni ennek az okaiba, de annak nem ebben a bejegyzésben van a helye. Majd talán egyszer, ha több időm lesz, megírom.

A lényeg, hogy jól esik egy-egy ismeretlen kortárs szerző regényégt olvasni. Ők azok, akiket egyenlőre nem skatulyáztam be, nem ismerem a stílusukat, nem várok tőlük semmi mást, csak egy könnyed és jó szórakozást.

Wekker Anita regényével kapcsolatban is ez volt a helyzet. Igazi pozitív csalódás volt a regény. Nem is a krimiszál az, ami annyira megfogott benne, hanem az egyes gondolatok megjelenítése.

“Azt mondják, véletlenek nem léteznek. Ha ez valóban így van, és minden okkal történik, akkor valami tanulsága kell, hogy legyen a velünk történteknek. Biztosan van, csak még nem jöttem rá. Talán nem is fogok, csak évek múltán. De én nem a jövőben élek, hanem a jelenben. Most akarom az egészet átlátni, most akarom tudni, hogy mi miért történik, nem akkor, amikor már nem tehetek semmit.”

Hát nem remek? És nem éreztem erőltetettnek. Jó gondolatok, kellemes stílusba csomagolva.

zakynthos-navagio-obol2

A történet vezérfonalát egy gyilkosság adja, aminek a megoldásával Pantelis Baltoumast, a helyi nyomozót bízzák meg. Az áldozat egy fiatal magyar nő, akinek a testvére Görögországba ment férjhez. A regény történetvezetése két szálon fut, és váltott szemszögből íródott. Ez akár zavaró is lehetett volna, de nem így volt. Inkább még egy pluszt adott a történetnek, mert párhuzamosan kaptam bepillantást a női és a férfi szereplő életébe, gondolataiba. Ráadásul nem csak a szemszögek, hanem a főszereplőkkel történt események is ugráltak az időben.  De szép lassan ezek a szálak összefonódtak és egy izgalmas eseménysorozat közepébe csöppentem. 
Izgalmas, fordulatokkal teli regény a Könnyező Ciprus. Kellően rejtélyes és lendületes, semmi fölösleg oldalszaporító klisé. Pont, ahogy egy krimihez illik.  Egy percig sem unatkoztam és ez nagyban köszönhető Anita írói stílusának. 
“Magamba szívom a reggeli város szagát. Egy új nap virradt rám, új lehetőséggel, de egy igazi erőpróbával. Tudom, hogy kemény lesz. Biztosra veszem, hogy lesznek kritikus pillanatok, amiken felül kell kerekednem. Viszont lesz velem egy gyermek, aki minduntalan eszembe fogja juttatni, hogy mit nyerhetek és veszíthetek ezzel. Képes vagyok rá, ki tudok mászni a gödörből, fel tudok ülni a szélére, kellő mértékben el tudok tőle távolodni, és vígan fogok nevetni a világra. Nem esek vissza, többet nem!”

Olvassátok el!

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod és csatlakozol a facebook oldalam kedvelőihez. Itt találod: klikk.. Ha tovább olvasgatnál, nézd meg az oldalsávban a kategóriákat, vagy keresgélj a régi bejegyzések között, hátha ott is találsz valamit, ami felkelti a figyelmedet.

Follow my blog with Bloglovin

Vélemény, hozzászólás?

