Akkor sem adom fel – Avagy 2017-ben is megpróbálom!

varolista20172016-ban neveztem először a Csökkentsd a várólistád kihívásra. Teljesen véletlenül akadtam rá egy évvel ezelőtt Lobo kihívására, amely mint megtudtam, évek óta töretlen népszerűséggel fut az olvasni szerető tagoknál. Nagy mellénnyel, minimális szerénységgel, és alternatív lista nélkül jelentkeztem is a 2016-os kihívásra. Szégyen ide, szégyen oda, csúfos kudarcot vallottam.

Az ősz elején már éreztem, hogy ezt a kihívást nagyon alulértékeltem, hiszen 12 könyvet elolvasni egy év alatt, nem nagy dolog egy igazi könyvmolynak. Na persze! Ma már csak mosolygok az egy évvel ezelőtti pökhendiségemen. A mennyiséggel nem is lett volna gondom, hiszen már most 60 darab könyvet jelez az idei olvasási listám. A probléma a könyvekkel volt. Hiába gondoltam úgy, hogy például elolvasom A marsit, ami majdnem a magyyar megjelenés óta a polcomon csücsül, valahogy mégsem volt hozzá hangulatom. Így járt Sarah Raasch, Hó mint hamu című regénye is. Mindegyik könyv csigázza a fantáziámat a mai napig, de valahogy mindig közbejött valami újdonság, érdekesség, vagy egy új szerelem, ami elvette az időt a várólistán lévő könyvektől. Végül novemberben teljesen feladtam, és leiratkoztam a kihvásról.

Mikor pár héttel ezelőtt szembejött velem a 2017-es Várólista-csökkentés kihívása, úgy éreztem, mintha nyelvet öltött volna rám és gonoszan kacsintgatna. Szinte nem volt olyan nap, hogy ne ugrott volna fel a molyos “friss” híreim közé. Egyre jobban zavarta az egómat is, így vettem egy mély levegőt és elkezdtem átrágni magam a könyvespolcomon. Nézegettem, fogattam a könyveket. Pakolgattam jobbra, balra, miközben egyre több ismerős molyci osztotta meg, hogy mely könyvekkel neveznek a következő évi kihívásra. Pörögtek a nevek, egyik a másik után és az én lelkesedésem is egyre nagyobb lett. Pikk-pakk összeraktam a 2017-es várólista csökkentésre vállalt könyveim listáját.

Tanulva a 2016-os év kudarcából, összeállítottam egy alternatív listát is. Ebben olyan könyvek szerepelnek, amiket szintén szeretnék záros határidőn belül elolvasni és esetleg megmenthetik majd az év vége felé a mundér becsületét.

A válsztott könyvek tárháza elég vegyesre sikeredett, így elég változatos évnek fogok elébe nézni.

A könyvek, amiket 2017-es évre vállaltam:

Sylvia River: Reményhajsza III.

Nicolas Barreau: A világ végén megtalálsz

Becca Prior: A tanítvány 2.

R. Kelényi Angelika: Az agyam eldobom

James Bannon: A beépített huligán

Andy Weir: A marsi

Samantha Hayes: Míg enyém leszel

Nora Roberts – Day Leclaire: Varázslatos karácsony

Anne C. Voorhoeve: Liverpool Street

 Dan Brown: Inferno

Holden Rose: A harmadik

 Adriana Trigiani: A cipész felesége

varolista

 

Az alternatív  könyvek, amik megmenthetik a becsületem:

Mary E. Pearson: Az árulás csókja

Jacqueline Carey: Kushiel dárdája

Margaret Mitchell: Elfújta a szél

Becca Prior: Stockholm-szindróma

Anthony Doerr: A láthatatlan fény

Kim Holden: Bright Side

Karen Marie Moning: Keserű ébredés

Sara Raasch: Hó, mint hamu

John Green – David Levithan: Will & Will

Alice Hoffman: Galambok őrizői

B. N. Toler: Lélekvesztők

Gerda Green: A kék macska

alternativ

Ha sikerült felkeltenem az érdeklődésed, és szívesen belevágnál te is a Várólista csökkentés 2017 kihívásba, akkor nosza rajta. December 31.-ig jeletkethetsz rá. A kiírást és bővebb információt az  az alábbi oldalon találhatsz! A molyos kihívást pedig ide kattintva érheted el! Én szurkolok neked!

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod. Ha tovább olvasgatnál, nézd meg az oldalsávban a kategóriákat, vagy keresgélj a régi bejegyzések között, hátha ott is találsz valamit, ami felkelti a figyelmedet.

Follow my blog with Bloglovin

Vélemény, hozzászólás?

