Könyvajánló – Julia Quinn: Lyndon nővérek sorozat

mindenMinden és a Hold

Kiadó: Gabo, Budapest 2016

Oldalak száma:

Hét évvel ezelőtt a lány összetörte a férfi szívét…
Amikor Robert Kemble egy labirintus közepén Victoria Lyndonba botlik, nem akar hinni a szemének. Ő az a lány, aki miatt megszakadt a szíve, aki végignézte, ahogy a férfi megszervezi a szökésüket, majd otthagyta őt. Most egy karnyújtásra áll tőle, és bár a férfi alig tud úrrá lenni a dühén, még mindig képtelen ellenállni neki…
Hét évvel ezelőtt a férfi kis híján tönkretette a lányt…
Az apja figyelmeztette Victoriát: egy gróf sosem fogja feleségül venni egy lelkész lányát, és igaza is volt. Robert házasságot ajánlott a lánynak, végül mégis Londonba utazott, és magára hagyta őt a meghiúsult szökés szégyenével. Noha nem szereti nevelőnői munkáját, elutasítja Robert ajánlatát, amikor a férfi arra kéri, legyen a szeretője. Még a gróf kedvéért sem lenne képes feláldozni a tisztességét.
De Robert nem tűri a visszautasítást, és megfogadja, Victoria az övé lesz, kerül, amibe kerül. Vajon képes lesz újra megbízni egymásban a balszerencsés szerelmespár? Édes vagy keserédes lesz-e a második egymásra találás?

Ha valaki megkérdezné tőlem, hogy melyik író jut eszembe, ha a történelmi romantikus műfajról esik szó, gondolkodás nélkül rávágnám Julia Quinn nevét. Ma már nem emlékszem, hogy mikor, vagy hogyan találkoztam először JQ regényeivel, de az évek során szoros barátságot kötöttünk mi ketten.

Azt nem állítom, hogy minden itthon megjelent könyvét olvastam, de a többségét igen. Mind közül a legnagyobb kedvencem talán a Bridgerton család sorozata. De a Smythe-Smith lányok sem okoztak még csalódást nekem.

Mint minden kapcsolatban, közöttünk is akadtak hullámvölgyek, ahogy pár csalódás is. Az egyik ilyen csalódásom JQ, Wyndham két hercege sorozata volt. Olyannyira, hogy félre is raktam a történelmi romantikusokat egy időre.

Amikor megtudtam, hogy kiadják itthon is az írónő Lyndon nővérek című sorozatát, még bizonytalankodtam. Majd meggyőzött két barátnő, hogy nem fogom megbánni, ha elolvasom a regényeket. Kicsit félve ugyan, de belefogtam a Minden és hold című könybe. Ez még október végén volt és az eredmény…, siralmas. Pár oldal elteltével be is csuktam a regényt…

A főhős, Victoria tizenhét éves a regény elején. Naiv, romantikus kis fruska, akinek a naívsága társult Robert meglátni és megszeretni énjével. Ők ketten annyira unszimpatikusak voltak a könyv elején, hogy majdnem sírva is fakadtam. Egyszerűen képtelen voltam tovább olvasni a párbeszédeiket.

“Robert Kemble-nek, Macclesfield grófjának nem volt különösebben élénk a képzelőereje, de amikor meglátta a lányt a tónál, azonnal belészeretett.”

Miután csúfos kudarcot vallottam, szerettem volna visszaadni a regényeket a barátnőmnek, de ő nem engedte: Nyugi, várj egy kicsit, majd folytasd! Ha túljutottál a könyv elején, és még akkor sem csúszik jobban, nem bánom, add vissza – mondta.

Pakolgattam, tologattam a regényeket jobbra balra, majd az ünnepek között vettem egy mély levegőt, és egy bögre forró csoki társaságában újra neki álltam. Szinte egy szuszra befaltam az egész könyvet. Magam sem értettem, de pörögtek az oldalak, egyik a másik után. Végre azt olvashattam, amit szerettem. Ráadásul nem éreztem kiszámíthatónak sem. Ha nem lett volna a regény eleje, és JQ megmaradt volna saját magánál – ha nem kezd bele ebbe az őrült butaságba, miszerint meglátni és megszeretni egy szempillantás műve –, akkor a Minden és a hold is bekerülhetett volna a kedvenceim köze.

A Moly.hu oldalon az alábbi értékelést írtam JQ regényére:

“Óh, édes Istenem! Több, mint két hónap kellett, hogy átrágjam magam ezen a regényen. Valójában ez így nemteljesen igaz. Az eleje tartott ennyi ideig. Egyszerűen képtelen voltam a 17 éves Torival azonosulni és komolyan idegesítettek Roberttel. Emellett dühös is voltam, hiszen JQ az egyik kedvenc írónőm, ha a történelmi romantikusokról van szó. Végre tegnap délután újra kézbe vettem a regényt és miután eltelt a regényben az a bizonyos hét év, szinte faltam a sorokat. Imádtam a könyv háromnegyed részét. Végre azt olvashattam, amit szerettem. Ráadásul nem éreztem kiszámíthatónak sem. Ha nem lett volna a regény eleje, és JQ megmaradt volna saját magánál – ha nem kezd bele ebbe az őrült butaságma, miszerint meglátni és megszeretni egy szempillantás műve –, akkor öt csillagot kapna tőlem. De így sajnos marad annyi, amennyi…”

covers_414153

Aranylóbb a Napnál

Kiadó: Gabó, Budapest 2016

Oldalak száma: 384 oldal

Eleanor Lyndon csak a maga dolgával törődött, amikor egy magas rangú úr szó szerint az életébe pottyant.
Amikor Charles Wycombe, Billington jóképű és javíthatatlan grófja leesett egy fáról, és egyenesen Ellie lába előtt ért földet, még egyikük sem sejtette, hogy ebből a szerencsés találkozásból házasság lesz. De Charlesnak még a harmincadik születésnapja előtt feleséget kell találnia, különben elveszíti a vagyonát. Ellie kénytelen lesz férjhez menni, különben apja utálatos menyasszonya választ neki házastársat. Így aztán megállapodnak abban, hogy összeházasodnak, noha ez a frigy nem a mennyországban, hanem valami sokkal forróbb helyen köttetett…
Ellie álmában sem gondolta volna, hogy egy vadidegenhez megy feleségül, ráadásul olyasvalakihez, akiben ellenállhatatlanul ötvöződik a kéjencek sármja és a kedélyes szellemesség. A lány igyekszik megtartani a három lépés távolságot, legalábbis addig, amíg a tetszetős felszín alatt meg nem találja a férfit. Charles azonban eléggé meggyőző – sőt gyengéd – tud lenni, ha akar, úgyhogy Ellie hamarosan elveszíti a fejét a férfi csábító varázslatának hatása alatt. Csók csókot követ, és ez a valószínűtlen pár ráébred, hogy kapcsolatuk nem is olyan kényelmetlen, mint hitték… és akár még szerelemre is gyúlhatnak egymás iránt.

Az Aranylóbb a napnál a sorozat második kötete. Miután felcsillant a remény, hogy a kapcsolatom JQ-val még megmenthető, neki is álltam a folytatásnak. Gyorsan megnyugtatlak benneteket, hogy egyáltalán nem bántam meg. Az írőnőre általában jellemző, hogy a hősei szerelemből házasodnak, de nem egy kalamajkába csöppenek, mire a házasságuk révbe ér. A mostani regény picivel másként alakul. Nem árulok el nagy titkot azzal, ha elmondom, hogy Ellie és Charles már a regény elején összeházasodnak. Az érdekházasságuk, a makacsságuk pedig vidám szócsatákat és jobbnál jobb bonyodalmakat okoznak.

“– Isten őrizz a feleségektől! – nyögte a gróf.
– Akkor nem kellett volna elvenned! – csattant fel a lány.
– Ellie, ha nem fogod be a szádat most rögtön, Isten a tanúm,
kitekerem a nyakadat.
Ellie már kifejtette a véleményét azzal kapcsolatban, mennyire tartja
valószínűnek, hogy Isten Charles mellé álljon, ezért megelégedett azzal,
hogy az orra alá motyogta: – Egy káromkodás még érthető, de kettő…
Nos, kettő igazán túlzás.
Nem esküdött volna meg rá, de mintha Charles a szemét forgatta és
azt mormogta volna: – Most vegyél magadhoz!
Ennyi elég is volt.
– Ó, az isten szerelmére! – veszítette el a türelmét Ellie, és rá nem
jellemző módon hiába vette a szájára Isten nevét, pedig egy lelkész
nevelte fel. – Annyira rossz azért nem vagyok, hogy még a halál is jobb
legyen, mint a férjemnek lenni!”

Nem kétséges, hogy ez a kötet messze jobban sikerült, mint az előző. Izgalmas és szellemes volt. Már-már majdnem tökéletes olyan, minta régi kedvenceim.

Bár messze nem ez Julia Quinn legjobb sorozata, de azok, akik szeretik az írónő regényeit és eltekintenek az első rész elejétől, ezt a sorozatot is kedvelni fogják. Nálam négy és fél csillagot kapott ez a regény.

Te is olvastad a fenti regények valamelyikét? Tetszett? Nem tetszett? Imádtad? Utáltad, vagy csak úgy elment? Más a véleményed róla? Ne fogd vissza magad! A te véleményedre is kíváncsi vagyok!

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod és csatlakozol a facebook oldalam kedvelőihez. Itt találod: klikk.. Ha tovább olvasgatnál, nézd meg az oldalsávban a kategóriákat, vagy keresgélj a régi bejegyzések között, hátha ott is találsz valamit, ami felkelti a figyelmedet.

Follow my blog with Bloglovin

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

