Best of 2016 – Az én külföldi íróim

best-of-kulfoldi

Pont egy hete osztottam meg veletek, hogy kik voltak a hazai kedvenceim 2016-ban. Nem volt egyszerű összeállítanom a listát, ahogy komoly fejtörést okozotak a külföldi kedvenceim. Már mondtam nektek, hogy 62 könyvet sikerült elolvasnom az előző évben. Voltak közöttük hatalmas kedvencek. Felfedeztem számomra eddig teljesen ismeretlen írókat, de azért ha őszínte akarok lenni, voltak nagy csalódások is. Minden olvasott könyv értékelését megtaláljátok a molyos adatlapomon. Kukkantsátok meg nyugodtan.

Sok meglepetést nem fogok okozni. Továbbra is kedvenc műfajom a romantikus irodalom, de egyre gyakrabban pillantok másfelé is.

Lássuk hát melyik könyvek nyűgöztek le az idén

Legjobb történelmi kalandregény: 

covers_388597Diana Gabaldon: Outlaner #3 – Az utazó #

 

Azt hiszem, hogy aki ismer, annak egy cseppet sem okozott meglepetést ez a választásom. Gabaldon történelmi kalandsorozata már a kezdetekkor elvarázsolt. Szerelem volt első olvasásra, és ez azóta sem változott. Sajnálom, hogy  regénysorozatnak olyan hányattatott sorsa van itthon, amilyen. Ennél ez a történet sokkal többet érdemel. S, hogy mikor olvashatom a negydik részt? Már tippelni sem merek. Talán idén, talán jövőre…

Kiadó: Könyvmolyképző

Legjobb urban fantasy: 

covers_398915Anne Bishop: Vörös betűkkel

Az év vége felé jutottam a regényhez. Kicsit félve kezdtem el olvasni, hiszen nem ismertem sem az írónőt, sem az eddigi munkásságát. Ez a félmem hamar rajongásba fordult át. Ritka jó regény a maga műfajában. Igen, sajnos ez is egy sorozat része, de ez ne tartson vissza benneteket.

Kiadó: Twister media

Legjobb pararomantikus: 

Clipboard02Nalini Singh: Feloldozás (Egy világ két faj álandó küzdelem # 4)

Nem először olvastam ezt a regényt és nagy valósznűséggel nem is utoljára. Nalini az, akinek a regényeit bárhol, bármikor örömmel veszem. Hogy itthon olyan sorsra jutott amilyenre, azon már meg sem lepődök. Nálam ettől függetlenül biztos helye van a könyveinek a polcon.

Legnagyobb csalódás: 

Julia Quinn: Mr. Cavendish, ha jól sejtem.

covers_402224

Nagy történelmi romantikus rajongó vagyok és minden elismerésem Julia Quinné, akit nyugodtan lehet a műfaj nagyasszonyaként említeni. Itt is érvényes az, miszerint a nagyok is megbotlanak néha. A fenti regény és a hozzá kapcsolódó sorozat nagy csalódás volt. Végig olvastam ugyan, de azt hiszem, hogy a sorozat egyik része sem lesz újraolvasós könyv a polcomon.

 

 

Legszebb borító: 

Sarah Addison Allen: A barackfa titka

covers_328281Van pár polcom, amin csak olyan könyvek sorakoznak, amiket a Könyvmolyképző kiadó adott ki. Ha végignézem ezeknek a regényeknek a borítóit, mind nagyon ízlésesek és figyelemfelkeltőek. Ezen kívűl több szemet gyönyörködtető borítóval is találkoztam az év sorásn, de ez a borító a valami csodaszép. A történettől annyira nem voltam elragadtatva. Molyos értékelésem, ami csupán pár mondat, ide kattintva olvashatjátok el.

 

Legjobb romantikus: 

Amy Harmon: Arctalan szerelem

covers_390918Abszolut kedvenc lett a regény. Megszámlálhatatlan mennyiségű papírzsepi társaságában olvastam végig és nagy hatással volt rám a történet és az írónő stílusa is. Biztos, hogy nem 2016-ban olvastam utoljára.

 

 

Legjobb sorozat: 

Clipboard02C.J. Roberts: A sötét páros

Sorozatfüggőként azt hittem, hogy nehéz dolgom lesz kiválasztani alegjobb sorozatot, amit a 2016-os évben olvastam. Ahogy felcsaptam a listát, nem volt kérdés, hogy A sötét páros sorozatnak adom a Legjobb sorozat díját. Nagyon megfogott a történet. Hihető volt, sötét, és nem finomkodott. A második és a harmadik részt is kedvencnek jelöltem a molyon.

Ennyi volt 2016. Tartalmas, élvezetes.

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod és csatlakozol a facebook oldalam kedvelőihez. Itt találod: klikk.. Ha tovább olvasgatnál, nézd meg az oldalsávban a kategóriákat, vagy keresgélj a régi bejegyzések között, hátha ott is találsz valamit, ami felkelti a figyelmedet.

Follow my blog with Bloglovin

Vélemény, hozzászólás?

