Ezt hozza 2017 – Avagy milyen évnek nézek elébe?

2017Végre, valahára felébredtek a kiadók is a hosszú téli álmukból, és elkezdték az apró információkat csepegtetni az arra éhes olvasóiknak. Én is ehhez az információra éhes közösséghez tartozok. Különös dolgok ezek. Ha ránézek a könyvespolcomra, vagy megnyitom a kis drágaságom (Kindle), garmadában sorakoznak az olvasásra váró regények. Én mégis naponta lesem a híreket, vadászok az újdonságokra. Talán nem is butaság azt állítani, hogy ez is egyfajta függőség, vagy talán mohóság.

Azért nem céltalanul figyelem a kiadói híreket, hiszen nem egy sorozat következő részére számítok 2017-ben. Ugyan kevés hír látott eddig napvilágot, már most tudom, hogy bitang jó évnek fogok elébe nézni. Lesz itt történelmi, romantikus, krimi, fantazy, egyszóval minden, ami tökéletes eleme lehet az én 2017-es vegyes felvágottamnak. Megpróbáltam összeszedni azokat a várható újdonságokat, amiket idén mindenképpen szeretnék beszerezni.

1, Jennifer Ashley: Mackenzie fivérek

Már előre örülök, hogy idén sem fog hanyagolni kedvenc skót famíliám. 2012-ben jelent meg itthon a Mackenzie sorozat első része a Kossuth kiadó jóvoltából és azóta is évente legalább 1 új résszel megörvendezteti a kiadó az itthoni rajongókat. A külföldön több díjat is bezsebelt regénysorozat következő része várhatóan még tavasz közepén megjelenik. The stolen Mackenzie Bride a regénysorozat 8. része, ha kiegészítő köteteket nem veszem figyelembe. Arról egyenlőre nem szól a fáma, hogy az eddig még itthon meg nem jelent novellákkal, részekkel mi lesz. covers_361890

2, Böszörményi Gyula: Ambrózy báró esetei

Ma már közismert, hogy az eredetileg trilógiaként beharangozott sorozat nem ért végett a harmadik rész, az Ármány és kézfogó  megjelenésével. Szeretem Böszörményi Gyula stílusát, az Ambrózy báró eseteit pedig imádom. Örültem ennek a jó hírnek és kíváncsian várom, hogy mit tartogat még számomra az egyik kedvenc sorozatom. A pontos megjelenésről egyenlőre nem szólnak a hírek. Remélem legkésőbb a fa alatt ott vár majd rám a negyedik rész. Addig még rám vár a Beretva és tő és az Ármány és kézfogó, de már mind a két történet türelmesen várakozik a sorára a könyvespolcomon.

clipboard02

3, Diana Gabaldon: Outlander sorozat #4 (Az ősz dobjai)

Ha már Könyvmolyképző kiadó, akkor nem maradhat ki az ígéretek közül Diana Gabaldon nagysikerű történelmi kalandregénye. Elvileg 2017 tavaszán, a Könyvfesztre jelenik meg. Ez a dátum volt már 2016 ősz, 2016 tél. Én csak reménykedem, hogy nem csúszik tovább a megjelenés.

covers_93266

 

4, Nalini Singh – Archangel’s Legion (Guild Hunter 6.)

Még mindig Könyvmolyképző kiadó. Úgy látszik, hogy nagyon bekeményítenek az idei évben, aminek én teljes szívemből örülök. Pláne, hogy szintén a tavaszi Fesztiválra tervezik Nalinin Singh Angyali vadász sorozatának 6. kötetét. Az első 5 kötet még az Egmont kiadó jóvoltából jelent meg itthon. A kiadó kivonulása óta várják a rajongók, hogy valaki felkarolja Nalini sorozatait. Nálam nem kérdés, hogy vevő leszek-e rá.

covers_243817

5, Lisa Kleypass: Wallflowers sorozat #5, #6

Évek óta falom Lisa Kleypas regényeit és azok közé tartozom, akik az itthon megjelent összes történelmi romantikusát olvasták. Kicsit ugyan megijedtem, amikor kiderült, hogy magyar kiadó nélkül maradnak ezek a remek történetek, de szerencsére a Gabo Kiadó nem hagyta cserben Lisa magyar rajongóit. Igaz nem az Ulpius ház által megkezdett sorozatot folytatták, hanem az írónő egy korábbi sorozatát hozták el nekünk. Történelmi romantikus kedvelőként én ennek is teljes szívemből örültem.

A Wallflowers sorozat hat kötetből áll, aminek első négy kötete gyors egymásutánban, még 2016-ban megjelent, amiért örök hála a kiadónak. Februárban várható az 5., míg valamikor a tavasz végén a befejező, 6. részt is a kezünkbe vehetjük.

lkwf

 

6, Justin Cronin: A szabadulás #3 (The City of Mirrors)

Justin Cronin nem kapkodta el a regényírást. Még 2010-ben olvastam A szabadulás sorozat első kötetét, majd 2013-ban a másodikat. Rendszeresen figyeltem a külföldi híreket, vajon mikor várható a sorozat befejező kötete, de folyamatosan tologatták az időpontokat. Végül 2016-ban végre megjelent a The City of Mirrors. Pár nappal ezelőtt, pedig egy hozzászólásban felfedeztem, hogy várhatóan még 2017 tavaszán magyarul is megjelenik a regeny, a Cartaphilus kiadó gondozásában. Mondom én, hogy nagyon kemény tavasznak nézek elébe. Már most ideje elkezdeni spórolni a könyvekre.

covers_372861

 

7, Jodi Picoult: Magányos farkas

Mióta megláttam a borítót a Moly.hu-n és elolvastam a regény tartalmát, azóta tudom, hogy ezt el fogom olvasni. Szerencsére közel a megjelenés és február végéig már nem is kell sokat várni.

covers_423722

 

8, Gena Showalter: Alvilág urai #6 (Éjsötét lelkek)

Idén sem maradnak könyv nélkül Gena Showalter rajongói, igaz egészen szeptemberig várnunk kell a következő rész megjelenésére, de én türelmes vagyok. Ha eddig kibírtam, ez a pár hónap már meg sem kottyan. Pláne, hogy szinte az első rész óta várom Gideon történetét. A fülszöveg és a hazai borító képe már elérhető a molyon. covers_419806

 

Ízelítőnek egyenlőre ennyit a 2017-es megjelenésekből. Persze a fenti lista csupán töredéke az idei könyvkavalkádnak, de már most látszik, hogy mennyire színes lesz a paletta. És ez még csak a kezdet.

Drágám, ha olvasod a bejegyzést, üzenem, hogy ideje felfúrni azokat a polcokat. 🙂

15780863_10154397977567054_6995512406602879348_n

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod. Ha tovább olvasgatnál, nézd meg az oldalsávban a kategóriákat, vagy keresgélj a régi bejegyzések között, hátha ott is találsz valamit, ami felkelti a figyelmedet.

Follow my blog with Bloglovin

Vélemény, hozzászólás?

