N E M vagyok K R I T I K U S! – Avagy miért nem pontozom a könyveket?

forrás: 123rf.com

Te miért nem pontozod a könyveket? Miért nem írsz a blogodon azokról a könyvekről amik nem tetszettek? Van olyan könyv amiktől óva intenéd az olvasóközönséget?

Sokszor kerestek meg ilyen, vagy ehhez hasonló kérdésekkel.

Olvastad a “Névjegy” menü alatti részt a blogon? Ott említettem, hogy nem írok kritikát. Persze minden könyvről van véleményem, amit próbálok mindig megfogalmazni hol itt, hol pedig valamelyik könyves oldalon. Itt a blogon csak ajánlók vannak. Főleg azokról a könyvekről, amik valamilyen szinte pozitív hatást gyakoroltak rám. Lehet ez maga a történetvezetés, a stílus, a párbeszédek, bármi. De tény, hogy a blogra nem kerül fel minden regény értékelése, amit olvastam.

Egy időben töprengtem azon, hogy megosszak-e veletek minden olvasást, de végül leszavaztam saját magam.

Az, hogy kinek mi tetszik, nagyon szubjektív dolog. Ez minden művészeti ágra igaz. Van aki odáig van Picasso festményeiért, van aki össze-vissza tákolt mázolmánynak tartja. Én például köztudottan imádom a romantikus irodalmat és a ponyvát, míg a nagyobbik fiam szivárványt hány tőle. Ezt nem én találtam ki, hanem ő mondta az egyik regényre.

Futottam már bele olyan regénybe, ami még az ötven százalékot sem érte el a könyves oldalakon, én mégis imádtam. Egyszerűen annyi az egész, hogy nem vagyunk egyformák és ez így van jól.

Arra, hogy értékeljek egy-egy olvasmányt, jól felépített közösségi oldalak is léteznek. Ilyen a nemzetközi Goodreads  és a magyar Moly. Mind a két könyves oldalnak tagja vagyok. Míg az utóbbit napi szinten használom, addig az elsőre hónapok óta nem jelentkeztem be. A lényeg, hogy ezek az oldalak tökéletesen alkalmasak arra, hogy jelöljem melyik olvasmány, mennyire tetszett. Mégpedig számszerűen, pontosabban csillagszerűen. Ha pedig elolvastam egy regényt, mindig jelölöm legalább a magyar oldalon, hogy mi volt a véleményem róla. Minél több csillagot adok, annál jobban tetszett.

Tudjátok, hogy mi a legérdekesebb? Vannak regények, amiket időnként újra elolvasok. Szoktatok ti is ilyet tenni? Nem egyszer fordult elő velem, hogy az a regény, amit 4-5 évvel ezelőtt imádtam, az újraolvasáskor teljesen más hatást váltott ki belőlem. Ez lehet amiatt, hogy idősödtem, komolyodtam az első olvasás óta, vagy épp megváltozott az érdeklődési köröm. Ezért sem szeretek kígyót-békát kiáltani egy-egy nekem nem tetsző műre. Lehet, hogy ha újra olvasnám ezeket a regényeket, mai fejjel tetszenének. És itt elérkeztünk az eredeti kérdéshez. Ezért nem írok negatív kritikát, vagy kritikát bármiről is. Szóval én megmaradok amolyan élménybeszámoló szinten. Nekem pedig így tökéletesen megfelel.

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod. Ha tovább olvasgatnál, nézd meg az oldalsávban a kategóriákat, vagy keresgélj a régi bejegyzések között, hátha ott is találsz valamit, ami felkelti a figyelmedet.

Follow my blog with Bloglovin

 

N E M vagyok K R I T I K U S! – Avagy miért nem pontozom a könyveket?” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Szia Dia!!
    Én, Dumas, Egyorvos feljegyzései, című könyvével jártam így! Aztán harmadszorra megint a szívem csücske lett!😉😉😉
    Sokan sajnos elég nyers stílusban írják le a véleményüket, és azt sem veszik figyelembe, hogy mennyi munka van egy könyvben!
    Kellemes pihenést!!

    • Szia Ildi! Sajnos ez igaz. Persze nem kell mindent agyondícsérni, meg el lehet mondani a hibákat, hiszen abból tanul az író is, csak nem mindegy, hogy mit mondunk és az sem ahogy mondjuk.

Vélemény, hozzászólás?

