Könyvajánló – Victoria Green: Nem csak egy év (Szív-hangok #2)

covers_424548

Magánkiadás, 2017

A Szív-hangok – Csak egy év-, amin mindenki sírva fakadt:
Most folytatódik!
Két gyászoló szív.
Levente a testvérét, Anna pedig a szerelmét vesztette el.
Az újrakezdést mindketten egészen máshogy képzelték el:
„ – Megmentetted az életemet, és ezért örökre hálás leszek. Sosem fogom tudni elégszer megköszönni… De ez nem változtat azon, ahogy érzek. Mi nem lehetünk barátok.
– Idővel sem?
Anna felsóhajtott. Harag öntötte el, amiért a fiú nem képes elfogadni a döntését.
– Nem, Levi, később sem. A szerelmem szívét hordod! – felelte indulatosan.”
Az élet ingoványos ösvényén így külön folytatják útjukat, de még ők sem menekülhetnek a végzetük elől!
A sors újra kezébe veszi az irányítást:
Új emberek, új kapcsolatok. Egy családi titok, mely a felszínre tőr. Féltékenység, hazugság, és egy mélységes szerelem, melyet a halál sem képes elválasztani…
„ Anna ez a szív, még mindig érted dobog!”

Amikor nekiálltam elolvasni a Szív-hangok második részét, egyáltalán nem voltam biztos benne, hogy bejegyzést fogok róla írni. Ha ott vagy egy könyv születésének a közelében, akkor kicsit a sajátodnak érzed. Még akkor is, ha nem te írtad, nem te szerkesztetted. Valójában nincs is sok közöd hozzá, csak néha egy-egy mondat erejéig beleláthattál az alkotó fejébe.

Victoria Greent ismerem már egy ideje, igaz személyesen soha nem találkoztunk. Olvastam az első megjelent regényét, a Csak egy évet, chatelgettünk néha a neten, és beszélgettünk az akkor még előkészületben lévő borítójáról. Itt jegyzem meg, hogy a Nem csak egy év külseje marha jól sikerült. Nekem személyes kedvencem még mindig a borító  betűtípusa.

Hogy emiatt elfogult lennék Victoriával és a regényével? Lehet, hogy így van, de én ezt nem bánom, mert tényleg szerettem olvasni ezt a történetet.

minta

Egyetlen megoldás

A szíve még él,
tovább dobog,
de a lelke nélkül
Én is halott vagyok.
Mit ér ez élet
nélküle már?
A mennyben majd minket
újra boldogság vár.
Nem akarok mást,
újra ölelni.
Ahogy életünkben,
ugyanúgy szeretni.
Vedd hát el ég,
vedd életem.
Fenn a mennyországban
vár az én szerelmem.
Írta: Kovácsné Szabó Kata”

A fenti verssel kezdődik a regény, ami egyből visszabillentett a történetbe. Hogy Kovácsné Szabó Kata ezt a verset kimondottan Szív – hangok regénysorozathoz írta-e, azt nem tudom, de semmi kétség, hogy nagyon passzol hozzá.

A regény majdnem ott folytatódik, ahol a Szív hangok – Csak egy év véget ért.  Annát teljesen maga alá temette a Zsolt elvesztése miatt érzett gyász. Ez a szomorúság érezhető az első oldalakon és talán ez az oka annak, hogy nekem kicsit nehezen indult a regény. Miután sikerül Annát felrázni, és kimozdítani a csigaházából, az egész történet másfajta hangulatot kap. Kilép a kezdeti búskomorságból.

Kapcsolatok, szerelmek, bonyodalmak, félreértések. Érzelmekből most sem volt hiány, mégis sokkal lendületesebbnek éreztem, mint az előző történetet. Ami a regény legnagyobb előnye, hogy pörögnek az események. De ez a legnagyobb hátránya is, mert néhány jelenetet kicsit túlzónak találtam. Egy biztos, az írónő egy pillanatig sem hagyta lankadni a figyelmem.

“Még mindig jobb egy rövidebb, boldog életet élni, mint egyáltalán nem megismerni a boldogságot…”

Egy két jelenettől eltekintve tetszett, hogy a mellékszereplőknek is volt történetük. Elég teret kaptak ahhoz, hogy megkedveljem, vagy épp megutáljam őket. Biztos vagyok benne, hogy a regény népszerű lesz a fiatalok körében és sokan közülük azonosulni fognak Victoria Green karaktereivel.

Tudom, manapság divat azt írni, hogy nem olvasok magyar regényt – nem egy és nem is két regény értékelésénél találkoztam ezzel, vagy ehhez hasonló mondattal -, de én szeretem a magyar regényeket. Szerettem, hogy itt játszódott Budapesten, vagy épp Székesfehérváron.

Elsősorban fiataloknak ajánlom a regényt. Róluk, nekik szól. De az idősebbek se fogják vissza magukat, pláne, ha olvasták az első regényt mert Anna története a Nem csak egy évvel vált kerek egésszé.

“Nem törődtek a holnappal. A mának éltek és arra törekedtek, hogy a mindennapjaik a legszebben teljenek, mert csak úgy lehet az ember igazán boldog. Ha tiszta szívvel néz előre, és megéli a jelen pillanat adta értékeket.”

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

