Tükröm tükröm… – Avagy igenis számít a külső!

34460644 - woman with black gloves looking at a mirror - vector illustration

Forrás: 123rf.com

Tükröm tükröm mondd meg nékem, ki a legszebb… Sokszor puffogtatott frázis mondja: Nem a külső, hanem a belső szépség számít.

Ez egy nagyon elgondolkodtató, érdekes mondás, ami nem csak az emberi külsőre, hanem a könyvek megjelenésére is igaz. De szinte minden tárgyra, ami körülvesz minket a hétköznapokon. Nekem számít a külső. Nagyon is. Szeretem a szép és tetszetős dolgokat. Hogy ettől sekélyes és kicsinyes lennék? Nem hiszem. Ha te mégis így gondolod, akkor ne is olvasd végig a mostani bejegyzést, vagy ha mégis, szívesen meghallgatom az ellenérveidet. Nyugodtan írd csak le ide a poszt alá, vagy akár az fb oldalamra, ha az kényelmesebb neked.

Nyugi, nem fogok nagy és tudományos elképzeléseket, tanulmányokat felsorakoztatni, csak a saját tapaszralataimat osztom meg veletek. Egyébként, nem lepődnék meg azon sem, ha sokan hasonlóan viselkednétek a könyvek vásárlásakor, mint én.

Valójában pár nappal ezelőttig nem is tudatosult még bennem sem, hogy mennyire rabja vagyok a szép borítóknak. Igen, tudom, hogy év végén is elmondtam nektek, melyik volt számomra az év legszebb borítója (nem mellesleg itt megnézhetitek), de nem gondoltam, hogy egy könyv külseje ennyire fontos számomra. Pár nappal ezelőttig…

Történt ugyanis, hogy R. Kelényi Angelika kiposztolta az egyik legnagyobb közösségi oldalra a készülő új kalandregényének borítótervét. Hát lányok, fiúk, az valami gyönyörű és nagyon ötletes. A borító attól válik különlegessé, hogy dupla. A tükör üvegét kivágták és a második borítón láthatja meg az olvasó a lányt teljes valójában. Most kicsit gonosz leszek! Én azt is tudom már, hogy milyen a hölgy a belső borítón, de nem posztolom ide. Annyit elárulok, hogy sugárzik róla a kifinomúltság, emellett gyönyörű, de nem hivalkodó. A polcomon nincs dupla borítójú regény, ezért nem szórakoztam sokat, előjegyeztem a regényt.

tn6_b291855

De nem csak a fenti könyv az egyetlen, aminél már a külső eldöntötte a sorsát. A borítónak köszönhetem például, hogy megismerkedtem Böszörményi Gyula, Ambrózy báró esetei, vagy Pusztai Andrea Bizánc sorozatával.

Bevallom, hogy a fenti példák kicsit megtévesztőek lehetnek, mert mind a két sorozat nagyon erős olvasói bázissal rendelkezik.

Ahogy már mondtam, van a polcomon olyan regény, amit csak azért rendeltem meg, mert megtetszett a borítója. Ilyen például a Lélekvesztők a WoW kiadótól. Élőben még szebb a borító, mint képen. Viszont a mai napig nem szántam még rá magam, hogy elolvassam a regényt. Hiába jók a kritikák, valahogy még mindig nem éreztem azt az erős késztetést, hogy megtudjam mi van a lapokon.

Egy szép borító tökéletesen felöltözteti a könyvespolcot is. Amikor megkérdeztem a fiaimat és a férjemet, hogy szerintük melyik könyvespolc a legszebb a nappaliban, egymástól függetlenül ugyan arra a polcra mutattak. Ezen a kis polcon csak olyan könyvek vannak, amiknek fekete a borítója, de a gerincen lévő felirat és a borítókép kicsinyített mása különlegessé teszik a könyveket. Szépek, egységesek. Ugyanez vonatkozik a fehér, vagy a színes borítóval ellátott könyves polcaimra is. Talán elsőre furán hangzik, de olyan, mintha beszélnének. Például, ha valamelyik könyvrajongónak megmutatnám, egyből tudná, hogy melyik kiadó könyvei is ezek.

dsc_0002

Amíg nem kezdtem bele ennek a posztnak a megírásába, fel sem tűnt, hogy a kevésbé tetszetős könyveket mindig alsó polcokra pakolom, vagy olyan helyekre, ahol egyáltalán nincsenek szem előtt, mert eltakarja őket egy kép, vagy valami más. Tudatos döntés lett volna? Szerintem nem.

Persze ne higyjétek, hogy nem veszek “csúf” könyveket. Most is van pár ilyen a kívánságlistámon. Például itt is van mindjárt Kresley Cole remek sorozatának, a Halhatatlanok alkonyat után magyar borítói. Nos… Hát igen… Borzalmasak… De tényleg. Az előző, 12. résznél a rajongói nyomásnak köszönhetően a kiadó megváltoztatta a borítót. Bár az eredmény még mindig nem volt a sorozathoz illő, de az “elmegy” szintet megütötte. Most viszont úgy tűnik, hogy nem hajlandóak tenni az ügy érdekében és marad az általuk eredetileg beharangozott külső. Az egy dolog, hogy az Árnyak hercege unalmas, semmi extra nincs rajta, de aki kicsit is jártas Cole világában, az tudja, hogy ennek a borítónak az ég egy adta világon semmi köze a regényhez. Hogy így is a polcomra kerül-e? Rajongója vagyok a történetnek, így igen. De olvasás után sajnos száműzöm az alsó polcra. Bocs Trehan herceg, de ez van… Azért én még szeretlek benneteket .

arnyakhercege_kiteritett_Layout 1

Visszatérve az eredeti kérdésre: Igen. Nálam fontos a külső. Ismeretlen szerző, vagy olyan regény esetén amiről egyáltalán nem hallottam korábban, pedig meghatározó a borító.

Ha már erre jársz és még van kedved olvasgatni, akkor az alábbi linkeken az én regényeim első pár fejezetébe is beleolvashatsz:

https://publioboox.com/hu_HU/nem-bujhatsz-el

https://publioboox.com/hu_HU/nem-felejthetsz-el

nbe-3d-hatternelkul nfe-konyvformatum-hatternelkul_publio

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod. Ha tovább olvasgatnál, nézd meg az oldalsávban a kategóriákat, vagy keresgélj a régi bejegyzések között, hátha ott is találsz valamit, ami felkelti a figyelmedet.

Follow my blog with Bloglovin

Tükröm tükröm… – Avagy igenis számít a külső!” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Szia Dia!!!
    Teljesen egyetértek! Viszont nekem a Bizánc borítójával gondom van! Annyira gyönyörű a külső borító, hogy az amúgy nagyon igényes belső, kicsit egyszerűnek tűnik!!!
    Minden esetre igen is számít a külső!!!

      • Jaj nekem is lyukad az oldalam!! Annyira bíztam benne, hogy addigra kijön mire az első kettőt kiolvasom! Csak a baj ott kezdődött, hogy alig tudtam lerakni őket, így tehát gyorsan ki is végeztem mind a kettőt!! Most meg várhatok!! Ráadásul most Anditól szeretném megrendelni aláírva, mivel az első kettővel siettem és elmaradt!!

Vélemény, hozzászólás?

