Könyvajánló – Julianne Donaldson: Blackmoore

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó, 2016

Oldalak száma: 340 oldal, keménykötés

Kate ​Worthington jól tudja, hogy soha nem mehet feleségül kiszemeltjéhez, ezért elhatározza, Indiába utazik, hogy megzabolázza nyughatatlan lelkét, és megszabaduljon kellemetlen családjától. Kotnyeles édesanyjának azonban más tervei vannak. Az asszony alkut köt Kate-tel: elutazhat Indiába, de csak akkor, ha egymás után három házassági ajánlatra is nemet mond.
Kate, hogy teljesítse a megállapodást, az impozáns Blackmoore-i kastélyba utazik, és kedves gyerekkori pajtásához, Henry Delafieldhez fordul segítségért.
Ám ha szívügyekről van szó, nincs helye alkudozásnak, és a legalaposabb tervek is dugába dőlhetnek. A zord, szeles észak-angliai partvidéken Kate végül kénytelen szembenézni az igazsággal, amit még saját maga előtt is titkolt.
Lehet, hogy éppen az a házassági ajánlat szabadítja meg a szenvedéseitől, amit feltett szándéka elutasítani?
Az 1820-as években játszódó Blackmoore igazi romantikus regény, egy fiatal nő magával ragadó története, aki komoly áldozatok árán tanulja meg, hogy a szívére kell hallgatnia.

„Lebilincselően hangulatos. leíró részek, a vibráló feszültség és a fordulatos cselekmény teljesen magukkal ragadják az olvasót.” (Publishers Weekly)

Már egy ideje adós vagyok ezzel a bejegyzéssel is, hiszen hónapok teltek el azóta, hogy befejeztem a Balckmoore-t. Azt már le sem írom, hogy még karácsonyra kaptam ezt a regényt a családtól. Valahogy mindig jobbra, balra tologattam. Pedig rettenetesen izgatott voltam még a megjelenés előtt. Van egy nagyon rossz tulajdonságom. Ha könyvről van szó, olyan vagyok mint egy hörcsög. Teljesen fel tudom pörgetni magam mire beszerzek egy regényt, de amint a polcomon tudhatom azonnal lenyugszom, és van, hogy évek telnek el mire leveszem és elolvasom. Talán ez az oka annak, hogy vannak regények, amik némán és türelmesen várnak rám már hónapok óta. Pedig mindig megfogadom, hogy nem veszek addig semmi újat, amíg ezeket el nem olvasom. Persze két pillanat múlva már sutba is dobom a nem túl szilárd elhatározásom. Ma már nem is görcsölök ezen.

Most, hogy túl vagyok a második Julianne Donaldson regényen is, rá kellett jöjjek, hogy szeretem, ahogy ír. Olvasmányos stílus, érzelmes regények. Ja és egyáltalán nem egyformák.

Míg az Edenbrook vidám és könnyed, addig a Blackmoore  kicsit sötét és érzelmileg sokkal árnyaltabb. És nézzétek csak a két regény címét? Mondjátok ki hangosan! Ugye? Már a bennük lévő különbség is sejteti a hangulatukat. Persze így utólag, ha már olvasta az ember lánya, könnyű okoskodni. Érdekes, hogy a két könyv borítóját nézegetve azt nem éreztem.

Szeretem a törénelmi romantikusokat, még a nem rózsaszín, nem habos-babos, hanem kicsit komorabb hangvételűeket is. Ezek közé tartozik ez a regény is, bár a búskomortól azért mérföldekre van. Nem olyan sötét és komor, mint elsőre tűnik, de nem is szövi át a rózsaszín ködfátyol.

A regény főszereplője Kate, aki egészen fiatalon megfogadja, nem fog soha férjhezmenni, hanem inkább  – a kor hagyományiaival ellentétben – függetlenül szeretne élni, utazgatni. Legnagyobb álma, hogy egyszer eljusson Indiába. De van még egy álma, amit kislány kora óta dédelget. El akar jutni Blackmoore kastélyába. Gyerekkori jóbarátja, Henry minden nyarat ebben a kastélyban tölt és az évek alatt megszámlálhatatlan jó élménye fűződött Blackmoorehoz.

Nem akartam, hogy a szívem uralkodjon fölöttem.

Kate blackmoori látogatása nem úgy sikerült, ahogy éveken át eltervezte. Sem a környezet, sem a társaság nem illik bele abba a képbe amről Kate álmodozott. Az egyetlen, ami mégis egy kis üde színfoltot hozott az életébe, az Henry. A kettejük közös jeleneteiben végig jelen volt a kémia. Mégis végig izgultam a történetet értük, vagy inkább miattuk.

Ahogy Julia Donaldson ötvözi a komor hangulatot a derűvel, a napfényt a ködös, borongós idővel, az valami tökéletes. Biztos vagyok benne, hogy emiatt a kettőség miatt van ekkora sikere ennek a regénynek. Annyira jól adagolta hol az egyiket, hol a másikat, hogy ettől vált számomra annyira olvasmányossá.

Ha ne tudtam volna, hogy ez a regény ugyanannak az írónak a műve, akinek Edenbrookot köszönhetem, akkor soha nem jöttem volna rá magamtól.

Henry előrehajolt, és az arcom felé nyúlt. Mozdulatlanul, csapdába esve álltam, a szívem a torkomban dobogott. Henry olyan finoman, olyan óvatosan érintette meg az arcomat, mint a kalitkába zárt madarat. Könnyedén végigsimított a bal szemöldökömön, és a tekintete követte az ujjai mozgását. Remegni kezdtem, a szívem összevissza kalimpált. Henry keze feje az orcámat cirógatta, lágyan, szinte alig súrolva, mégis lángba borítva a bőrömet, majd az állkapcsomra siklottak az ujjai.
– Valahányszor ránézek a madárra, te jutsz róla eszembe – mondta. – Folyton az jár a fejemben, mit kezdesz majd a szárnyaiddal, ha egyszer kiröppensz a kalitkádból. Folyton az jár a fejemben, milyen messzire repítenek tőlem. És szomorú vagyok, mert elveszítelek, ugyanakkor drukkolok, hogy teljesüljön az álmod.

Nagyon jó sztori. Olvasmányos, szerethető és nem sablonos. Akik szeretik a romantikus regényeket, ezt imádni fogják.

Ha még van kedved olvasgatni, akkor az alábbi linkeken az én regényeim első pár fejezetébe is beleolvashatsz:

https://publioboox.com/hu_HU/nem-bujhatsz-el

https://publioboox.com/hu_HU/nem-felejthetsz-el

nbe-3d-hatternelkul nfe-konyvformatum-hatternelkul_publio

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod. Ha tovább olvasgatnál, nézd meg az oldalsávban a kategóriákat, vagy keresgélj a régi bejegyzések között, hátha ott is találsz valamit, ami felkelti a figyelmedet.

Follow my blog with Bloglovin

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

